سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی لغو نمی‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:   محمد اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای برای عدم فعالیت شرکت‌های حمل و نقل عمومی صادر نشده است، گفت: ملاک فعالیت ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای کشور، رعایت شیوه نامه‌های کرونایی است.


ملاک فعالیت همه دستگاه‌ها را رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام کرد و افزود: این مصوبات به هیچ وجه در ناوگان حمل و نقل عمومی زیر پا گذاشته نمی‌شود و چنانچه شرکتی در رعایت شیوه نامه‌ها کوتاهی کند با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید آماده سرویس دهی مناسب به هموطنان باشد، گفت: آنچه در مصوبات ستاد کرونا قید شده این است که در شهرهای نارنجی و قرمز، محدویت‌های بیشتری باشد.

وزیر راه و شهر سازی، سفر با حمل و نقل عمومی را مطمئن‌ترین نوع سفر خواند و گفت: سامانه‌های صدور بلیت به سامانه‌های وزارت بهداشت متصل شدند و برای افرادی که مبتلا به کرونا هستند بلیت صادر نمی‌شود ضمن اینکه رعایت قوانین بهداشتی هم در پایانه‌ها، هم کادر اجرایی و هم مسافران با دقت رصد می‌شود.

وی افزود: گرفتن تست کرونا، برای سفرهای بین المللی و سفر به استان‌های قرمز همچون خوزستان، الزامی است و این قوانین با دقت رصد می‌شود.

آقای اسلامی با اشاره به تفاهمنامه وزرات میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص فعالیت تورهای گردشگری در کشور، اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه به تورهای مسافرتی که شیوه نامه‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند، اجازه فعالیت داده شده است.

وزیر راه همچنین گفت: بر اساس قوانین فعلی، مسافرت با ناوگان حمل و نقل عمومی به شرط اقامت در هتل هم با رعایت قوانین بهداشتی منعی ندارد.

وی افزود: ستاد مقابله با کرونا مخالف سفر با خودروهای شخصی و چادر زدن در اماکن گردشگری است، زیرا در این نوع از سفر، امکان نظارت بر رعایت قوانین بهداشتی نیست و این موضوع خطر گسترش کرونا را افزایش می‌دهد، لذا برای همین ورود و پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع شده است.

وزیر راه شهر سازی در پایان بار دیگر با تاکید بر اینکه اصل رعایت قوانین بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا است، گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر لزوم لغو پروازها، یا توقف سیر حرکت ناوگان ریلی یا جاده‌ای، صادر نشده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 177329
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا