سطح مبارزه با ملخ صحرایی از مرز ۸۱ هزار هکتار گذشت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «سید محمدرضا میر» روز دوشنبه افزود: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ترتیب در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، خوزستان  و جنوب کرمان ( جیرفت، کهنوج و جازموریان) انجام شده است.

وی اظهارداشت: مبارزه با ملخ صحرایی در استان هرمزگان در سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، استان خوزستان در سطح ۲۶ هزار و ۵۹۰ هکتار، استان بوشهر در سطح ۱۰ هزار و ۹۱۵ هکتار، استان فارس هشت هزارو ۴۶۵ هکتار، استان خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار و جنوب کرمان ۹۰۰ هکتار اجرایی شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: طی پنج روز اخیر سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان با موج جدید و متناوب ریزش ملخ صحرایی از کشورهای امارات، کویت و عمان روبرو شده اند.

میر با بیان اینکه تاکنون خسارتی در اراضی کشاورزی، عرصه های منابع طبیعی نداشته ایم گفت: پیش بینی می شود سطح ریزش های ملخ صحرایی در اردیبهشت و خردادماه جاری افزایش یابد.

محمدرضا میر با تاکید براینکه در استان های جنوبی امادگی مبارزه با آفت ملخ صحرایی را داریم افزود: سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مبارزه با این آفت در سطح یک میلیون هکتار را دارد.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 100093
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا