سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت ملی مس در خراسان رضوی

به گزارش جهان صنعت نیوزدکتر علی رسولیان در حاشیه بازدید دکتر رحمانی وزیر صمت از کارخانه نساجی مدرس در بردسکن، افزود: معادن شهرستان بردسکن یکی از بهترین معادن استان از نظر برخورداری از کانی مس بوده و نیازمند سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت هاست.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست هایی که پیش از این برگزار شده بود، نسبت به سرمایه گذاری در حوزه اکتشافات معادن مس خراسان رضوی اعلام آمادگی و با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در این حوزه، موافقت کرد و مسوولیت سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معادن مس بردسکن را برعهده گرفت.

وی همچنین گفت: شرکت ایمیدرو نیز با تامین هزینه انتقال و توزیع برق در محدوده معادن مس بردسکن موافقت کرد.

وی بیان اینکه خراسان رضوی از ذخایر مناسب مس برخوردار است و اغلب ذخایر مس شناسایی شده استان در محدوده شهرستان های کاشمر و بردسکن قرار دارد، افزود: معادن مس در این دو شهرستان بسیار قدیمی هستند و بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته اند و تاکنون نیز در کنار معادن مس در این شهرستان ها، کارگاه های فرآوری اولیه برای خالص سازی سنگ مس ایجاد شده که از جمله آنها مجتمع مس تکنار است.

وی افزود: بعد از سنگ آهن، می توان مس را یکی از ذخایر معدنی قابل توجه و دارای ظرفیت بسیار در حوزه فلزات خراسان رضوی به شمار آورد.

وی گفت: تاکنون ۱۰ پروانه اکتشاف معدنی در زمینه مس در خراسان رضوی صادر شده و هم اکنون سه واحد فرآوری مس در کنار معدن آن در شهرستان بردسکن مشغول فعالیت است که مس فرآوری شده آن برای استفاده به استان های کرمان و آذربایجان شرقی ارسال می شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 88677
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا