سرمایه گذاری ۳۶۰۰ میلیارد تومانی برای آماده سازی آزادراه غدیر

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد باقرنوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر با اشاره به اهمیت بهره برداری از این پروژه راهسازی، گفت: سازمان برنامه بودجه به تعهدات دولت در مقابل مشارکت کننده آن یعنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عمل کرده و مابقی منابع مالی آن نیز آماده شده است.


معاون رییس ‌جمهوری اسلامی ایران اهمیت پروژه آزادراه غدیر را  از جنبه صرفه جویی در هزینه های سوخت و زمان سفر مهم دانست و گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه هایی است که سازمان برنامه و بودجه بر تکمیل آن تاکید دارد.

باقرنوبخت یادآورشد: سال گذشته قطعه اول آزادراه تهران – شمال و همچنین اسفند ماه سال گذشته مسیر همت – کرج افتتاح شد که افتتاح این مسیرها موجب کاهش بار ترافیکی از سمت تهران به کرج شد.

معاون رئیس جمهور اظهارداشت: برای سازمان برنامه و بودجه این پروژه بسیار اهمیت دارد و تاکنون به رغم محدودیت درآمدها ومنابع، طرف مشارکت ما که قرارگاه خاتم‌الانبیاء است طبق برنامه‌ریزی کار را پیش برده است.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر گفت: طول آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز که تحت عنوان آزادراه غدیر «آبیک – چرمشهر» شناخته می‌شود ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک در تقاطع آزادراه کرج – قزوین آغاز و به آزادراه قم – گرمسار می رسد.عبورمی کند.

محمد اسلامی افزود: آزادراه غدیر یکی از کریدورهای ترانزیتی حیاتی کشور است که از چهاراستان تهران، البرز، مرکزی و قم عبور می کند و با اتصال این آزادراه به آزادراه‌های شمال – جنوب کشور، سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی استان های البرز و تهران خواهد داشت.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: این آزادراه، دسترسی شرقی – غربی تهران برای ترانزیت عبوری کشور را تسهیل می‌کند و موجب کاهش زمان سفر ۹۰ دقیقه‌ای برای خودروهای سنگین و صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 114775
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا