سرقت اطلاعاتی با ابزار صیغه یابی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص فعالیت گروههای تلگرامی و سایت های صیغه و ازدواج موقت به جهان صنعت نیوز گفت: سایتها و گروه‌های تلگرامی فعال در ازداج موقت و صیغه مجوز ندارد. تنها یک سایت در حوزه ازدواج دائم و بهسان گزینی و به صورت رسمی فعالیت می‌کند که از سوی وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت کسب کرده است.فعالیت این سایت‌ها و گروههای تلگرامی پوششی است برای سرقت اطلاعات ودارایی های افراد.

پاشایی با تاکید بر هوشیاری مردم در برخورد با این موارد افزود:یک سایت رسمی برای بهسان گزینی در این حوزه فعال است که آن هم با مجوز از وزارت ورزش و جوانان افرادی که قصد ازدواج دائم دارند با حضور روانشناسان و کارشناسان و در چارچوب ازدواج سنتی وشرع و عرف راهنمایی می شوند و ختی افراد به هم معرفی نمی شوند و به غیر از این سایت هیچ مجوز دیگری صادر نشده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های غیر مجاز این گروهها در شبکه فضای مجازی گفت:روزانه تعداد زیادی از این گروهها با مهندسی اجتماعی پلیس فتا و یا گزارشات مردمی شناسایی وبرای برخورد  قضایی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد:گردانندگان این کانال‌های تلگرامی و سایت‌ها با دریافت اطلاعات افراد بعد از دریافت مبلغ ناچیزی اعتماد آنها را جلب و در مراحل بعدی برای پرداختها آنان را به درگاههای جعلی راهنمایی می‌کنند واطلاعات بانکی افراد را به سرقت می‌برند و یا با مطلع شدن از موقعیت اجتماعی آنها نسبت به اخاذی از این افراد اقدام می‌کنند.

رامین پاشایی با اشاره به تاثیر نقش خانواده گفت:از آنجایی که بیشتر  جوانان مورد هدف این گروهها هستند خانواده‌ها باید با نظارت بر فعالیتهای فضای مجازی فرزندانشان از بروز اینگونه جرائم پیشگیری کنند تا در دام گردانندگان این فضاها گرفتار نشوند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: عضویت و فعالیت در گروههای تلگرامی صیغه و ازدواج  موقت به این شیوه در فضای مجازی با فرهنگ ما همخوانی ندارد و آسیب زایی آن به مراتب بیشتر از منافع شرعی است.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 89290
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا