سران قوا برای مقابله با کرونا پای کار بیایند

به گزارش جهان صنعت نیوز: سید جواد حسینی‌کیا روز پنجشنبه خاطرنشان کرد: بیماری کرونا عملا کسب و کار مردم را تطعیل کرده و باعث رکود در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنعت شده‌ است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت کشور با تعطیلی و رکود مواجه شده، خواستار لحاظ شدن معافیت‌های مالیاتی برای این بخش شد و از دولت خواست سود وام های اعطایی به بخش صنعت را در این مقطع ببخشد. علاوه بر این دولت برای سرپا ماندن صنایع در تامین سرمایه در گردش آنها اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

حسینی‌کیا به احتمال بروز اپیدمی‌ها و بیماری‌های مشابه در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد بازار سیاه برای مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و دیگر لوازم بهداشتی شد و مردم از این نظر در تنگنا قرار گرفتند و لازم است تدبیری اندیشیده شود تا در آینده و در صورت اتفاقات مشابه این کمبودها وجود نداشته باشد.

وی، شرایط بوجود آمده در نتیجه ورود ویروس کرونا به کشور را با وجود همه زیان‌های وارده فرصتی دانست تا بتوان برای بحران‌های بزرگ‌تر آماده شد و افزود: باید تلاش کنیم با دوراندیشی و تدبیر این بحران‌ها را برای واکسینه شدن کشور در مقابل چنین وضعیت‌هایی تبدیل به فرصت کنیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برنامه‌ریزی کنند که در بحران‌ها چه چیزی نیاز داریم و از همین الان برای ۵۰ سال آینده افق و چشم‌انداز داشته باشند تا از گیرافتادن مردم در چنین تنگناهایی پیشگیری شود.

حسینی‌کیا با تقدیر از صنایع دفاعی و واحدهای تولیدی دیگر که  با تغییر خط تولید خود در جهت تامین نیازهای بهداشتی مردم تلاش کردند، افزود: اگر بتوانیم درست مدیریت کنیم، ظرفیت‌های خوبی به وجود می‌آید و هر جا به جوان‌ها میدان داده‌ایم، کارها خوب پیش رفته‌است؛ باید به جوانان اعتماد کرد و میدان داد و برای حل مسائل از قبل چاره‌اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه بعضی ابعاد تاثیر کرونا در اختیار وزیر بهداشت نیست، خاطرنشان کرد: بعضی مسائل مرتبط با کرونا حکم حکومتی می‌خواهد. به طور مثال، وقتی که فردی مبتلا به کرونا حاضر به ماندن در خانه نیست، آیا وزارت بهداشت می‌تواند با وی برخورد قهری کند یا این موضوع وظیفه دستگاه‌های انتظامی است.

حسینی‌کیا، زمان کنونی تا پایان فروردین را دوران اوج بیماری ارزیابی کرد و گفت: حاکمیت به معنای حقیقی کلمه باید به موضوع مهار ویروس کرونا ورود کند و دستگاه قضا و مجلس ظرفیت‌های خود را برای کمک به حل بحران پای کار بیاورند.

وی گفت: سران قوا که در مسائل اقتصادی اختیارات تام داشتند الان هم همین ظرفیت را برای تامین مالی وزارت بهداشت و دیگر حوزه‌ها فعال کنند.

این نماینده مجلس، مشکلات مالی وزارت بهداشت را جدی دانست و افزود: لازم است هرچه زودتر برای تامین مالی وزارت بهداشت اقدام شود و حاکمیت، ورود و خروج مسافر از شهرها را مهار کند.حسینی‌کیا، ورود حاکمیت و نظام به موضوع مهار ویروس کرونا را خواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: مجلس خواستار ورود حاکمیت به موضوع است که فعلا نماد آن سران قواست و از رهبری هم اذن اختصاصی هم دارند و اگر پای کار بیایند، خیلی از گره‌ها باز می‌شود.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 94128
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا