سد نعمت‌آباد با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  مطالعات اولیه شناخت برای احداث سد از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تاکنون طول کشیده است. این سد بر روی رودخانه شهاب کار شده و عرض تاج ۷ متر و طول آن ۶۰۰ متر و حجم مخزن سد هم ۴.۶ میلیون مترمکعب است. در حال حاضر این سد ۲.۲ میلیون مترمکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد.

اعتباری که از ابتدا تا پایان سال ۱۳۹۷ به این طرح اختصاص یافته معادل ۳۸۲ میلیارد ریال بوده و در سال ۱۳۹۸ اعتبار ۲۶۱ میلیارد ریالی برای اجرای آن مصوب شد و صددرصد تخصیص یافت. اعتبار ۹۳.۵ میلیارد ریالی نیز برای سال ۱۳۹۹ درنظر گرفته شد. اعتبار کل هزینه شده برای این پروژه تاکنون حدود ۵۹۶ میلیارد ریال بوده است.

در ادامه سفر یکروزه وزیر نیرو به استان همدان و در راستای هفته بیست و یکم پویش سراسری #هرهفته_الف-ب-ایران آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانسی به میزبانی همدان به طور همزمان افتتاح خواهد شد.

براساس این برنامه ۲۸۱ هزار نفر در ۴۰۰ روستای کشور از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد همچنین حفر و بهسازی بیش از ۶۵ حلقه چاه، چشمه و قنات، احداث و توسعه مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۴۸ هزار مترمربع، خطوط انتقال به طول ۸۳۰ کیلومتر، سامانه آب شیرین کن به ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز با سرمایه‌گذاری ۳۷۹ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 138543
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا