ستاد ملی ترویج «خوراک آماده» دام و طیور تشکیل می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی مسعودی گفت: به دنبال سخنان وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی خود را برای حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی نهاده‌های دامی آماده می‌کند و همچنین تاکید وی بر جایگزینی خوراک آماده در مرغداری‌ها و دامداری‌ها، ستاد ملی ترویج خوراک آماده به همت اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: این ستاد با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی کشور، معاونت امور دام، اتحادیه کارخانجات خوراک، اتحادیه سراسری مرغداران و انجمن شرکت‌های زنجیره تأمین مرغ تشکیل می‌شود و قرار است در سطح ملی جایگزینی خوراک آماده به جای نهاده‌های خام را ترویج کند.

به گفته مسعودی، تولید خوراک آماده در کارخانجات کشور و جایگزینی آن با خوراک خام وارداتی، منجر به بهبود ضریب تبدیل خوراک به گوشت طیور می‌شود و هدررفت دان ١٣ درصد کاهش می‌یابد و حدود ۴٠٠٠ میلیارد تومانی صرفه‌جویی ایجاد خواهد شد.

پیش از این قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور  از ارائه طرح جایگزینی خوراک آماده به جای نهاده‌های خام وارداتی خبر داده بود.

همچنین کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دوشنبه گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد: سیستمی توزیعی را طراحی می‌کنیم تا نهاده‌ها به صورت خام وارد چرخه مصرف نشود. بیش از ۵۰۰ کارخانه تولید خوراک دام معتبر در کشور داریم که بخشی از نهاده‌ها در اختیار این کارخانجات قرار می‌گیرد بخشی در زنجیره‌ها توزیع می‌شود و بخشی نیز به صاحبان صنایع بزرگ تحویل می‌گردد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 115362
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا