سایه رکود بر بازار طلا و سکه

به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمد کشتی آرای» امروز (پنجشنبه) اظهار داشت: با توجه به شروع تعطیلات چند روزه، بسیاری از افراد از جمله برخی از کسبه بازار طلا زودتر به تعطیلات رفته و امروز به همین خاطر ما با کاهش معاملات و داد و ستد مواجه بودیم.

 وی افزود: هرچند قیمت اونس جهانی نزدیک به ۱۰ دلار کاهش داشت و این کاهش باعث شد که مقداری قیمت‌ها افت داشته باشد، اما به‌خاطر ثبات در بازار ارز و کم شدن تعداد معاملات تغییرات قابل توجهی در قیمت‌ها رخ نداده است؛ در مجموع قیمت‌ها همچون قیمت‌های دیروز است و اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است.

این فعال بازار طلا بیان‌داشت: قیمت‌ها در طول هفته افزایش داشت اما به‌طور کلی بازار جذابیت سرمایه گذاری خود را از دست داده و مردم نیز مقداری چشم به نتیجه انتخابات و مذاکرات وین دوخته‌اند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در توضیح این موضوع گفت: چشم‌انداز مذاکرات مثبت است اما تا زمانی که در عمل به نتیجه نهایی نرسد و پول وارد بازار نشود، قیمت ارز تغییری نخواهد کرد و بر بازار طلا نیز اثر نخواهد داشت.

کشتی‌آرای در مورد اثر انتخابات نیز گفت: در ایران تصور عامه مردم بر این است که پس از انتخابات تغییرات چشمگیری انجام می‌شود و ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد یا سیر نزولی به خود بگیرد، به همین دلیل معاملات متوقف شده و تقاضا بسیار کاهش یافته است، یعنی با نوعی رکود روبه‌رو هستیم.

در ساعت ۱۳ روز چهارشنبه، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری قبل از آن به رقم ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۹۰ هزار تومان رسید.

قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۷۲۳ هزار تومان شد.

همچنین هر اونس جهانی طلا نیز یک‌هزار و ۸۹۸ دلار و ۴۷ سنت فروخته شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 194178
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا