سامانه صلاحیت فردی سرویس کاران آسانسور راه اندازی شد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «رحمت‌الله قیصری» دبیر اتحادیه کشوری آسانسور، پله‌برقی و خدمات وابسته امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه صلاحیت فردی سرویس کاران آسانسور افزود: صنعت و صنف آسانسور تا یک سال پیش به صورت مجزا از یکدیگر و تحت نظر اتحادیه های غیرتخصصی اداره می شد، به طوری که در هر شهری یک صنف خاص آن را اداره می کرد.

وی بیان داشت: با ایجاد سامانه «شناسا» اطلاعات آسانسورهای در حال بهره برداری که تعداد آنها افزون بر ۷۵۰ هزار دستگاه برآورد شده، ثبت می شود.

قیصری ، تعداد واحدهای صنفی آسانسور ثبت شده در این سامانه را افزون بر ۲ هزار مورد برشمرد و گفت: اکنون هفت کد آیسیک برای تولیدکنندگان، سرویس کاران، فروشندگان قطعات و غیره تعریف شده و به دنبال تخصصی‌تر کردن این کدها هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی، در نظر داریم فعالان این صنف و صنعت را تشویق به حضور و عضویت در اتحادیه کنیم و به همین منظور سامانه صلاحیت فردی این اتحادیه رونمایی شد.

دبیر اتحادیه آسانسور ادامه داد:‌ به این ترتیب، سوء پیشینه سرویس کاران آسانسور از سوی اماکن نیروی انتظامی و صلاحیت فنی آنها از سوی این اتحادیه بررسی و اطلاع رسانی می شود تا افراد صلاحیت دار با دریافت کد مجاز به فعالیت باشند.

وی، رکود در صنعت آسانسور به دلیل کاهش ساختمان سازی در کشور را یادآور شد و گفت:‌ ۷۵۰ هزار آسانسور نصب شده در کشور وجود دارد، اما فعالان واقعی این صنعت و صنف به دلیل حضور سرویس کاران غیرمجاز دست شان از بازار سرویس و نگهداری کوتاه مانده است.

قیصری ادامه داد:‌ در همین راستا، سامانه صلاحیت فردی تعریف شده تا پس از بررسی سوابق شغلی و سوء پیشینه افراد، از ورود سرویس کاران غیرمجاز به ساختمان ها جلوگیری شود.

رتبه بندی و تعیین صلاحیت سرویس کاران

در این زمینه، «علیرضا سخاوت» نائب رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله‌برقی و خدمات وابسته گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته، ساماندهی فعالان این عرصه در بخش صنعت و صنف است.

به گفته این مقام صنفی، ایمنی و آسایش شهروندان در استفاده از آسانسور ارتباط مستقیم با کفیت قطعات و عرضه درست این محصولات به مصرف کنندگان دارد.

وی بیان داشت: هر آسانسور متشکل از اجزای برقی، الکترونیکی و مکانیکی است که از استانداردهای بالایی در سطح استانداردهای صنعت هوایی برخوردار است، بر این اساس اتحادیه آسانسور متشکل از متخصصان این صنعت باید وظیفه تامین ایمنی و آسایش شهروندان در این زمینه را بر عهده بگیرد.

سخاوت خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تحقق این مهم، رتبه بندی و تعیین صلاحیت افراد، شرکت ها، تولیدکنندگان و سرویس کاران مجاز آسانسور و پله برقی است.

تعداد آسانسورهای فعال در حالِ کار کشور بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار دستگاه است.

نزدیک به ۵۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف تولید، طراحی، مونتاژ و سرویس و نگهداری آسانسور در کشور فعالیت دارند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 82573
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا