سامانه بارشی جدید ازظهر امروز وارد کشور می‌شود

جهان صنعت نیوز:  کبری رفیعی اظهار داشت: در سواحل دریای خزر بویژه نیمه غربی آنبا توجه به شمالی شدن جریانات، امروز بارش ها در این مناطق ادامه خواهد داشت.


وی، از ورود سامانه بارشی از اواسط امروز به کشور خبر داد و اضافه کرد: با ورود این سامانه، بارش ها در مناطق غرب و جنوب غرب کشور به شکل برف و باران خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: البته در ارتفاعات مناطق سردسیر کشور، بارش برف و در جنوب غرب نیز گاهی بارش های رگباری همراه با رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

رفیعی همچنین با بیان اینکه امروز در برخی از مناطق شمال شرق و دامنه های جنوبی ارتفاعات البرز انتظار بارش های پراکنده داریم، گفت: فعالیت این سامانه بارشی فردا تقویت می شود و گستره این بارش ها کل نیمه غربی کشور را در بر می گیرد و بخش های از جنوب و مرکز کشور توام با بارش  های برف و باران خواهد بود.

وی ادامه داد: در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور نیز بارش ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید رخ می دهد.

وی تصریح کرد: شدت بارش ها فردا  دراستان های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات زاگرس مرکزی است.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: روز یکشنبه آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران را خواهیم داشت که باز هم درمناطق جنوبی بارشها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی تصریح کرد:روز دوشنبه هفته آتی در استان های جنوبی کشور مانند هرمزگان، نیمه جنوبی استان فارس و بخش هایی ازاستان کرمان رگبار و رعد و برق رخ می دهد و در بخش هایی از شمال شرق و شرق و جنوب شرق کشور بارش های پراکنده را خواهیم داشت.

رفیعی افزود: از اواخر وقت روز دوشنبه در غرب و شمال غرب و همچنین شمال کشور بارش ها شروع می شود و روز سه شنبه در استان های جنوبی این بارش ها تقویت می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اظهار داشت:از بعداظهر فردا شنبه و روز یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود.

وضعیت هوای پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری همرا با غبار محلی خواهد بود، از احتمال بارش پراکنده در پایتخت بخصوص به هنگام شب خبر داد و افزود: فردا شنیز آسمان تهران بارانی خواهد بود.

رفیعی در خصوص دمای تهران نیز اظهار داشت: حداکثر دمای امروز پایتخت ۱۰ درجه بالای صفر و حداقل دمای صبح فردا شنبه نیز پنج درجه بالای صفر پیش بینی شده است، ضمن اینکه دمای منطقه مهرآباد صبح امروز جمعه پنج درجه بالای صفر بود.

سردترین و گرمترین مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین در خصوص سردترین و گرمترین مناطق کشور گفت شهرکرد با دمای حداقل ۹ درجه زیر صفر سردترین منطقه کشور در طول ۲۴ ساعت گذشته بود.

رفیعی افزود: البته همدان دمای ۴ درجه زیر صفر، کرمان ۳ درجه زیر صفر و یاسوج، اصفهان و اراک نیز با دو درجه زیر صفر و اردبیل و شیراز دمای یک درجه زیر صفر را تجربه کردند.

وی همچنین اظهار داشت: این در حالی است که گرم ترین مرکز استان در کشور طبق روال روزهای گذشته، شهر بندرعباس با دمای حداکثر ۲۸ درجه بالای صفر بود.

اخبار برگزیده
شناسه : 67713
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا