ساعت اوج مصرف برق اعلام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  “مصطفی رجبی مشهدی” روز پنجشنبه  افزود: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۳ شروع شده و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد.

وی ادامه داد: مردم با رعایت مصرف در این ساعت ها علاوه بر کاهش مصرف برق می توانند هزینه برق خود را نیز مدیریت کنند.

رجبی مشهدی گفت: مردم در این ساعت ها از بکارگیری لوازم پرمصرف خودداری کرده و استفاده از این وسایل را به ساعت های انتهایی شب یا صبح ها منتقل کنند و به این ترتیب هزینه های خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق افزود: مردم می توانند از نور روز به جای نور لامپ ها بیشتر استفاده کرده و لامپ های اضافه را به خصوص در این ساعت ها خاموش کنند.

وی استفاده از دورکند کولرهای آبی درساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی دمای آسایش را راهکارهای دیگر در مدیریت مصرف در ساعت های اوج مصرف برشمرد.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در دوماه اخیر بی سابقه است.

“محمدحسن متولی زاده ” امروز پنجشنبه درششمین مانور فراگیربرق در محل مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران افزود: وقوع خشکسالی و کاهش بارش ها در سال آبی جاری (مهر۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) سبب افزایش مصرف برق طی دو ماه اخیر شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی سبب زودتر وارد مدار شدن چاه های کشاورزی از یک طرف و افزایش دمای هوا سبب زودتر وارد مدار شدن وسایل سرمایشی از طرف دیگر شده که همین عوامل رشد ۲۰ درصدی مصرف برق را رقم زده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 191048
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا