سازمان ها و وزارتخانه های اقتصادی آرایش جنگی گرفته اند

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم آرایش جنگی برخی سازمان های اقتصادی، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس از نوجوان ۱۳ ساله به بالا در جبهه ها حضور داشتند و به عنوان نمونه امام خمینی (ره) فرمودند که رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله ای است که نارنجک به خود می بندد و خود را زیر تانک دشمن می‌اندازد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علاوه بر نوجوانان کم سن افراد حتی تا پیرمرد و پیرزن های ۱۲۰ ساله نیز همگی خود را درگیر جبهه و جنگ کرده بودند، افزود: یک عده در میدان کارزار و یک عده در پشت جبهه فعالیت اقتصادی و تبلیغاتی می کردند و در آن زمان همه آرایش جنگی به خود گرفته و مردم خود را به نوعی درگیر جنگ می دانستند.

 وی ادامه داد: دشمنان ایران رسما طبل جنگ اقتصادی را از دو سال قبل به صدا درآوردند و این روزها دشمن به تمام معنا فشارهای خود را به اجرا می گذارد، یعنی بیشترین و بالاترین تحریم‌ها را نسبت به جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه دشمن برای جنگ اقتصادی نوعی آرایش ایجاد کرده و حتی اتاق جنگ اقتصادی تعریف کرده است، تاکید کرد: متاسفانه در ایران ادارات، سازمان ها و وزارتخانه های اقتصادی آرایش جنگ را به خود نگرفته اند، چراکه آرایش جنگی اقتصادی به معنای این است که اگر تا دیروز در وزارتخانه یا سازمانی به برخی اقدامات کمتر توجه می‌شد و آنطور که باید در حوزه مسائل اقتصادی برنامه ریزی انجام نمی‌شد، امروز باید با راهبرد صحیح به صورت جهادی عمل شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۵ را به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری کردند، افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بخش اقتصاد و فرهنگ باید با عزم ملی و مدیریت جهادی سامان یابد، در آن زمان هنوز جنگ اقتصادی علیه ایران اعلام نشده بود که رهبر فرزانه ما بر کار و مدیریت جهادی تاکید فرمودند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه امروز یک مدیر باید جهادی باشد و لباس رزم بر تن کرده و در اداره و وزارتخانه خود حضور پیدا کند، ادامه داد: اگر پیش از این برای یک استعلام جهت سرمایه گذاری فردی را تا مدت زمان طولانی معطل می کردند، اما امروز بدون هیچ فوت وقتی باید این اقدامات و استعلامات را انجام دهند و شرایط را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت و کارخانه اقتصادی و تولیدی تسهیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایران  آنگونه که باید ادارات و وزارتخانه‌ها جوابگوی ارباب رجوع خود نیستند، تصریح کرد: اقدامی که شاید باید در مدت زمان ۲ ساعت انجام شود گاهی ماه ها به طول می انجامد، لذا در فضای کنونی که شرایط جنگی اعلام شده از هیچ مسئول و مدیری قابل پذیرش نیست که برای یک امضا چند بار یک فرد به یک اداره مراجعه کند.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه مسئولان ایران باید با درایت و جدیت بیشتر در مقابله با توطئه‌های دشمن عمل کنند، افزود: زمانی که دشمن می‌خواهد به ما حمله کند، مسئولان ایرانی نیز باید اقداماتی انجام داده و آرایش جنگی به خود بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از بخشنامه هایی که توسط دولت صادر می شود جزء اینکه سبب شود که جنگ اقتصادی را با تجربه شکست پشت سر بگذاریم، نتیجه دیگری در برندارد، گفت: در جنگ اقتصادی باید به تولیدکننده و صنعتگر بسته حمایتی پرداخت شود، نه اینکه فشارهای مضاعفی بر آنها تحمیل کنیم.

اقتصاد کلان
شناسه : 33201
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا