ساخت یک میلیون و ٢٣٢ هزار واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین «حسین روحانی نژاد» نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظهر امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.


«علیرضا تابش» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم، گفت: از سال ٩١ تا کنون یک میلیون و ٢٣٢ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن مهر مسکن محرومان و مسکن روستایی توسط بنیاد احداث و تکمیل شده است.

وی گفت: امسال ۲۵۰ هزار واحد نیمه تمام را تا پایان سال تکمیل و تحویل می دهیم و ٣١٠ هزار واحد روستایی را در برنامه ساخت داریم که به زودی آغاز می شود.

به گفته تابش بعد از وقوع سیل های اخیر  حدود ۵۰۶هزار واحد در مناطق اسیب دیده تعمیر شده است و ٢٣ هزار واحد نیمه تمام که از سیل و زلزله دچار اسیب شده بود تکمیل شده است.

تابش اعلام کرد: پنج استان در سیل‌های اخیر از سال گذشته دچار اسیب جدی شده بود که منجر به بازسازی ۶۰هزار واحد ، تعمیر ٩٠ هزار واحد و هزینه ٨٠٠ میلیاردی برای ساخت فنی روستاها شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مسکن روستایی اشاره کرد و گفت:۶۰درصد خانه‌های روستایی اکنون نوسازی و تکمیل شده است.

وی به مسکن محرومان اشاره کرد و گفت: طرح مسکن محرومان در ١٢ استان در حال اجرا است و تاکنون ۲۵هزار واحد را تحویل دادیم و ۵۰هزار واحد نیز تا پایان دولت در دست اجرا و تکمیل است.

تابش به سهم مسکن مهر که از سوی بنیاد تکمیل شده است اشاره کرد و گفت:۳۵۰هزار واحد مسکن مهر سهم ما بود که ١١٧ هزار واحد ان در سه سال اخیر تکمیل و باقی تا سال آینده تکمیل و تحویل داده می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 137753
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا