ساخت نیروگاه ملی در تهران با هدف کاهش آلایندگی هوا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محسن طرز طلب» در باره آخرین وضعیت ساخت نیروگاه ملی که طرح آن سال گذشته از سوی «همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو مطرح شده بود، خاطرنشان ساخت: قرار بود نیروگاه ملی در بویین زهرا احداث شود و اقدام های لازم برای عملیاتی شدن آن نیز صورت گرفته بود.


وی ادامه داد: ایجاد این نیروگاه در بویین زهرا نیاز به همکاری مقام‌های استانی داشت که هیچ همکاری انجام نشد به گونه‌ای که حتی زمین مورد نیاز هم در اختیار قرار نگرفت، بنابراین قولی که داده شده بود برای ایجاد این نیروگاه در نیمه نخست امسال به دلیل عدم همکاری، با تاخیر روبرو شد.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران افزود: براین اساس تلاش می‌شود کار ایجاد نیروگاه ملی در مکان فعلی نیروگاه بعثت تهران عملیاتی شود و با صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست، کلنگ احداث بر زمین زده خواهد شد و تلاش خواهد شد تا پایان امسال این کار محقق شود.

طرزطلب با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تا یک ماه دیگر مجوز لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شود، گفت: چنانچه مجوز در زمان تعیین شده صادر نشود بررسی برای ایجاد این نیروگاه در مکان دیگری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تهران به دلیل وجود نیروگاه های فرسوده با راندمان پایین در آن، برای احداث نیروگاه ملی اولویت دارد و همه تلاش‌ها بکار گرفته خواهد شد تا این امر در تهران محقق شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق حرارتی ایران افزود: اکنون نیروگاه های فرسوده تهران هم آلایندگی بالایی دارند و هم مصرف آب آنها زیاد است، بنابراین ضروری است با مساعدت سازمان حفاظت محیط زیست نیروگاه ملی در این شهر احداث شود.

طرح اجرای نیروگاه ملی با واحدهای پیشرفته ساخت داخل منطبق با شرایط اقلیمی نقاط مختلف کشور مهرماه پارسال از سوی معاون برق و انرژی وزیر نیرو مطرح شد تا بدین ترتیب نخستین گام برای توسعه با اتکا به توان داخلی در دولت تدبیرو امید برداشته شود.

عملیات اجرایی نیروگاه ملی با واحدهای پیشرفته ساخت داخل منطبق با شرایط اقلیمی نقاط مختلف کشور قرار است امسال در یکی از نیروگاه‌ها آغاز شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در ۲۱ مهرماه پارسال گفته بود: طرح احداث نیروگاه ملی با استفاده از همه امکانات داخلی تا پایان سال ۹۸ ارائه می‌شود و همه تجهیزات نیروگاهی در این طرح با استفاده از توان متخصصان داخلی و بدون نیاز به تجهیزات خارجی ساخته خواهد شد.  

 طرح نیروگاه ملی با واحدهای پیشرفته ساخت داخل منطبق با شرایط اقلیمی نقاط مختلف کشور و با اهداف افزایش توان، افزایش بازدهی، انطباق با شرایط زیست محیطی وکاهش مصرف‌آب، کنترل آلاینده‌ها، کاهش هزینه‌های احداث و بهبود بازه‌های تعمیرات، طی مطالعه و بررسی‌های علمی و کارشناسی و طرح‌های ابتکاری تهیه شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 145552
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا