ساختار «آینده کار» در آینده چگونه رقم می خورد؟

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که روند شغلی، در حال تغییر است. «آینده کار» با فناوری گره خورده و بسیاری از مردم جهان هم که مشاغل سنتی دارند، در صدد  تغییر شغل برآمده‌اند.

نظرسنجی IWG از ۱۵ هزار نفر شاغل در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، نشان می‌دهد که «انعطاف‌پذیری شغلی» مهم‌ترین ویژگی کاری است که حالا مردم در جست‌وجوی آن هستند.

IWG، مخفف گروه بین‌المللی محل کار است. سازمانی که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا محل کارشان را متحول کنند. این سازمان در توضیح فعالیت خود می‌نویسد: دیجیتالی شدن و فناوری های جدید، جهان کار را تغییر داده‌اند. مردم به دنبال مزایا و بهره وری شخصی از زندگی‌شان هستند و در پی کار کردن به نحوی و در جایی که دل‌شان می‌خواهد. کسب وکارها نیز به دنبال مزایای مالی و راهبردی هستند.

پیمایش جهانی محل کار ۲۰۱۹، نشان می‌دهد که نیروی کار، به دنبال شغل‌هایی است که زمان و مکان آنها انعطاف‌پذیر باشد و در محدوده خشک ساعات اداری جا نگیرد. این خواسته، با تغییر مشاغل و تمرکز بیشتر بر فناوری منطبق شده است.

پایگاه داده‌پردازی استاتیستا، با توجه به نتایج این تحقیقات از آینده کار، اینفوگرافیکی منتشر کرده که برگردان فارسی آن در ادامه آمده است.  بر این اساس، ۶۳ درصد از شاغلان جوان به دنبال تغییر شغل خود هستند تا بتوانند با زمان انعطاف‌پذیر کار کنند. ۴۷ درصد از آن‌ها نیز می‌خواهند شغل‌شان را عوض کنند تا امکان دور کاری تمام‌وقت داشته باشند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 82645
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا