زیان ۶ هزار تومانی تولیدکنندگان به ازای هر کیلوگرم دام زنده

به گزارش جهان صنعت نیوز: سیداحمد مقدسی اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار به منظور حذف واسطه‌ها و اتصال زنجیره‌های تولید به یکدیگر برای تنظیم بازار داخل، از شرکت پشتیبانی امور دام خواسته برای تأمین ذخایر گوشت اقدام به خرید توافقی از دامداران کند.

وی با بیان اینکه هنوز قیمتی برای این خرید تعیین نشده است، گفت: ما در این زمینه دو پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم، اول اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت گوساله نر زنده ۴۴ هزار تومان است که این مساله باید در خرید توافقی گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام مورد توجه قرار بگیرد.

مقدسی اضافه کرد: بنابراین اگر گوشت به صورت گرم، بدون استخوان پنج تکه، بدون قلوه گاه و شرینگ شده باشد، قیمت هر کیلوگرم آن ۱۱۸ هزار تومان تمام می‌شود. همچنین اگر شرکت پشتیبانی بخواهد گوشت گرم را با قلوه گاه و بدون استخوان خریداری کندو به مردم عرضه کند قیمت آن ۱۰۷ هزار تومان تمام می‌شود در حالی که همین الان اگر بخواهند گوشت را به صورت منجمد وارد کنند ۱۴۰ هزار تومان تمام می‌شود.

وی افزود: همچنین درخواست دوم ما این است که صنایع بسته بندی وارد فرآیند خرید شوند چرا که برخی همکاران ما توان کشتار دام و ارائه آن را به دولت دارند اما برخی دیگر قادر به چنین کاری نیستند و حضور صنایع بسته بندی در این زمینه لازم است.

مقدسی ادامه داد: صنایع بسته بندی زنجیره کاملی دارند که شامل کشتارگاه تا بسته بندی است و می‌توانند دام را به صورت زنده از دامداران خریداری کنند و فرآیند کشتار و بسته بندی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به زیان دامداران در عرضه محصول تولیدی خود گفت: در حال حاضر میانگین گوشت گوساله نر زنده در کشور ۳۸ هزار تومان است در حالی که برای دامدار ۴۴ هزار تومان تمام می‌شود و ادامه این روند تداوم تولید را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 151385
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا