زیان ۴۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان با قیمت‌های دستوری

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «احمد نعمت بخش» امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک انجمن خودروسازان و انجمن قطعه سازان و مجموعه‌های خودرو، افزود:  ۱۶ ماه است که خودروسازان تغییرات قیمتی نداشته‌اند.


نعمت بخش با اشاره به قول سازمان حمایت برای اصلاح قیمت خودروسازان، ادامه داد: با اینکه اسناد به سازمان حمایت ارائه شده، اما ۵۰ روز است که هنوز هیچ تغییر قیمتی نداشته‌ایم. 

وی اظهار داشت: در دو سال گذشته مواد اولیه از جمله مس، ورق‌های داخلی، چدن و همچنین نرخ ارز که در نرخ خودرو اثرگذار هستند، افزایش قیمت داشته اند که قیمت خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد.

دبیر انجمن خودروسازان پیشنهاد داد با توجه به اینکه همه نهاده‌های تولیدی خودرو در بورس عرضه می‌شوند، خودرو نیز در بورس معامله شود، یا اینکه قیمت خودرو آزاد شود.

نعمت بخش گفت:  ایران خودرو ۱۲ هزار دستگاه خودرو آماده دارد که به دلیل برخوردار بودن از استاندارد یورو چهار، اجازه شماره‌گذاری ندارند و از این خودروساز خواسته شده تا استاندارد یورو پنج را رعایت کند.

وی افزود: اختلاف یورو ۴ با یورو ۵ در حد سه درصد اختلاف آلاینده ناکس است، در حالیکه مشکل آلایندگی ایران به این فاکتور بستگی ندارد.

نعمت بخش یادآور شد: موضوع ارتقای استانداردها در فرمول شورای رقابت دیده نشده تا بتوان به یک قیمت عادلانه دست یابیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 106225
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا