زمان انتقال سهام عدالت فوت‌شدگان به وراث اعلام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حسن علایی گفت: پس از اتمام طرح آزادسازی سهام عدالت، وراث می‌توانند ظرف یک یا دو ماه آینده با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری فرآیند انتقال سهام فوت شدگان به وراث را انجام دهند.


وی افزود: در یک‌ماه آینده که فرآیند تعیین تکلیف سهامداران در سامانه سهام‌عدالت انجام می‌شود، وراث فوت‌شدگان سهام‌عدالت به این سامانه مراجعه نکنند و بعد از اینکه اسامی سهامداران عدالت به شرکت سپرده‌گذاری ارسال شد، ورثه می‌توانند باگواهی فوت و وکالت، کارهای قانونی انتقال سهام را انجام دهند، اما فعلاً که مرحله ثبت در سامانه است، ورثه سهامداران عدالت نیازی نیست اقدامی انجام دهند.

براساس گفته‌های مقامات سازمان خصوصی سازی کسانی که برگه سهام عدالت خود را گم کرده‌اند نگران نباشند، زیرا ملاک سهامدار بودن در سهام عدالت، سامانه samanese.ir است و اگر فردی در این سامانه پرونده دارد و سهام او مشخص است، حتی اگر برگه‌های آن را نداشته باشد، جز مشمولان محسوب می‌شود.

همچنین درباره ابهام برخی از سهامداران که چرا مبلغ روی برگه‌های سهام عدالت آن‌ها با مبلغ درج شده در سامانه متفاوت است، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی گفته: فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با ۵۰ درصد تخفیف سهام یک میلیون تومانی داده شد و مابقی سهامداران باید ۵۰ درصد دیگر سهام را طی سال‌های اخیر خریداری می‌کردند، بنابراین کسانی که هیچ گونه پولی برای خرید سهام عدالت نداده‌اند سهام کمتری دارند.

براساس این گزارش پیش از آغاز روند آزادسازی سهام عدالت اگر مشمولی فوت شده بود، ورثه می‌توانستند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و انجام انحصار وراثت، نسبت به دریافت سود سهام عدالت متوفی اقدام کنند، اما این کار از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت متوقف شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 105445
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا