ریزش خانواده «آیفون»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طی چند روز گذشته ریزش قیمت‌ها در بازار موبایل آغاز شد و در این بین تلفن‌های همراه برند اپل بیشترین ریزش قیمت را در این مدت تجربه کردند به طوری که آیفون ۱۲ پرومکس در این مدت نزدیک به ۳ میلیون تومان ارزان شده است. همزمان با ریزش چشمگیر نرخ ارز ریزش قیمت‌ها در بازار موبایل نیز شدت گرفت به طوری که در بین تلفن‌های همراه برند سامسونگ مدل گلکسی آ۵۱ این برند از ۹ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان به قیمت هشت میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسیده و گلکسی A71 نیز در این مدت چند صد هزار تومان ارزان شده است. این تلفن همراه از ۹ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان به قیمت ۹ میلیون و ۳۹ هزار تومان رسیده و گلکسی اس ۲۰ الترا نیز از ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به قیمت ۲۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسیده است.

در بین تلفن‌های همراه برند اپل نیز ریزش قیمت‌ها شدت گرفته است به طوری که آیفون ۱۲ پرومکس از ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به قیمت ۳۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده و آیفون ۱۲ نیز از سد مقاومتی ۲۷ میلیون تومان عقب نشست و در حال حاضر به قیمت ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. آیفون ۱۲ مینی نیز در حال حاضر ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده و آیفون ۱۱ با ظرفیت ۱۲۸ نیز در حال حاضر ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

گلکسی M32 سامسونگ با دریافت تاییدیه در یک قدمی معرفی

گوشی گلکسی M32 سامسونگ در آینده نزدیک معرفی می‌شود چرا که پس از رویت در گیک‌بنچ و سایت DEKRA، حالا این دستگاه موفق به کسب تاییدیه BIS در هند شده است. این احتمال وجود دارد که کره‌ای‌ها در ماه جاری میلادی از این گوشی هوشمند در هند رونمایی کنند، با این حال اطلاعات خاصی در تاییدیه BIS به چشم نمی‌خورد. این دستگاه شماره مدل SM-M325F/DS را یدک می‌کشد و در گذشته باتری مورد استفاده در آن در وب‌سایت تایید ایمنی کره‌جنوبی رویت شده بود.

تصاویر زنده از باتری این دستگاه، شماره مدل EB-BM325ABN را نشان می‌دهد که توسط شرکت خصوصی هندی «NAVITASYS» تولید می‌شود. طبق تاییدیه DERKA، ظرفیت این باتری به ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. طبق بنچمارک گیک‌بنچ، گلکسی M32 سامسونگ از چیپ هلیو G85 مدیاتک بهره می‌برد که توسط شش گیگابایت رم همراهی می‌شود. این دستگاه همچنین به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۱ خواهد داشت. این دستگاه احتمالا مبتنی بر گلکسی A32 4G خواهد بود، بنابراین با مشخصات مشابهی روبه‌رو می‌شویم. گلکسی A32 4G به نمایشگر ۴/۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی‌پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز مجهز شده که زیر آن سنسور اثر انگشت قرار دارد. قلب تپنده این دستگاه هلیو G85 است و حداکثر با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی فروخته می‌شود، البته امکان استفاده از کارت حافظه هم برای آن وجود دارد.

این گوشی هوشمند کره‌ای‌ها دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دارد و روی پنل پشتی‌اش دوربین اصلی چهارگانه با سنسورهای ۶۴، ۸، ۵ و ۵ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. گلکسی A32 به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی مجهز شده و همچنین از سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری One UI 3.1 بهره می‌برد. در صورتی که سامسونگ بخواهد از این دستگاه در ماه جاری میلادی رونمایی کند، باید منتظر انتشار جزئیات بیشتری از آن در روزهای آینده باشیم.

تولید برد مدار و صفحه نمایش «آیفون» ۱۳ برعهده «سامسونگ»

سامسونگ علاوه بر اینکه بخش بزرگی از پنل‌های OLED سری آیفون ۱۳ اپل را تامین خواهد کرد، وظیفه ساخت برد مدار پرچم‌داران نسل بعدی اپل را نیز به عهده خواهد گرفت.

 GSMArena گزارشی منتشر کرده که اطلاعات جالبی در رابطه با پرچم‌دار نسل بعدی سری آیفون اپل در اختیارمان قرار می‌دهد. طبق گفته‌ها، سامسونگ بیش از ۱۱۰ میلیون واحد پنل OLED برای مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۲ و ۱۳ تولید و در اختیار شرکت اپل قرار خواهد داد. پنل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس از فناوری LTPO استفاده می‌کند که قادر به ارائه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است و البته به دلیل کم‌مصرف بودن، فشار کمتری به باتری می‌آورد. گفته می‌شود بخش بزرگی از پنل‌های LTPO مورد نیاز برای آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس را سامسونگ تامین می‌کند، اما اپل با ال‌جی نیز قرارداد بسته تا از نظر تامین پنل به مشکلی برنخورد.

در مورد برد مدار شرایط کمی فرق دارد و سامسونگ تنها تولیدکننده آن برای آیفون‌های نسل بعدی خواهد بود. این بردها توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سامسونگ به نام سامسونگ الکترومکانیکز ساخته می‌شود و پنل‌ها را زیرمجموعه دیگر شرکت کره‌ای یعنی سامسونگ دیسپلی خواهد ساخت. برد مدار مورد استفاده در آیفون‌های نسل بعدی از نوعRFPCB  خواهد بود که در کنار دوام و مقاومت بالا از انعطاف‌پذیری بسیاری برخوردار است. این برد می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را سریع‌تر انتقال بدهد و به لطف منعطف بودن آن، دست سازندگان در طراحی و چینش اجزای داخلی دستگاه بازتر خواهد بود. در واقع انعطاف‌پذیری برد RFPCB به سازندگان اجازه می‌دهد از طراحی‌های پیچیده‌تری در ساخت محصولات‌شان استفاده کنند و از فضای موجود در داخل دستگاه بتوانند استفاده بهینه‌تری داشته باشند.

آیفون تاشو با نمایشگر ۸‌اینچی سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره آیفون تاشو هستیم و حالا تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» جزئیات جدیدی درباره این دستگاه منتشر کرده است. به گفته این تحلیلگر، آیفون تاشو اپل از نمایشگر هشت‌اینچی OLED با رزولوشن+QHD  بهره می‌برد: «بر اساس جدیدترین اطلاعات، پیش‌بینی می‌کنیم اپل در سال ۲۰۲۳ از این آیفون با نمایشگر هشت اینچی و رزولوشن +QHD رونمایی کند که سامسونگ تامین‌کننده انحصاری نمایشگر آن خواهد بود. طبق برنامه درخواستی اپل، انتظار می‌رود فروش این گوشی تاشو در سال ۲۰۲۳ در محدوده ۱۵ تا ۲۰ میلیون دستگاه قرار بگیرد. به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها از راه‌حل لمسی نانوسیم نقره‌ای TPK استفاده می‌کنند که در مقایسه با فناوری Y-Octa سامسونگ مزایای زیادی دارد.»

به اعتقاد مینگ- چی کو، تمام برندها باید گوشی تاشو داشته باشند که نسل آینده محصولات بالارده و گران‌قیمت را شکل می‌دهند. به گفته این تحلیلگر، اپل می‌تواند به بزرگ‌ترین برنده بازار دستگاه‌های تاشو تبدیل شود و نزدیک به ۲۰ میلیون گوشی تاشو در ۲۰۲۳ می‌فروشد. کو باور دارد که آیفون تاشو از راه‌حل لمسی نانوسیم نقره‌ای برای نمایشگر بهره می‌برد که در بلندمدت آن را بالاتر از رقبا قرار می‌دهد. این فناوری برای محصولاتی که بیش از یکبار خم می‌شوند، مورد نیاز است، بنابراین شاید کوپرتینویی‌ها در آینده دستگاهی با قابلیت تا شدن در چندین ناحیه روانه بازار کنند.

به گفته کو اپل هم‌اکنون از نانوسیم نقره برای رابط کاربری لمسی هوم پاد استفاده می‌کند، بنابراین این کمپانی می‌تواند حتی در حجم محدود، نسبت به رقبا با قیمت پایین‌تری به این فناوری دست یابد. این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره آیفون تاشو هستیم. در گذشته هم کو از عرضه چنین محصولی در سال ۲۰۲۳ خبر داده بود، با این حال اکنون جزئیات بیشتری از آن منتشر شده است. در آن زمان کو گفته بود که توسعه چنین محصولی رسما آغاز نشده، اما ظاهرا با توجه به انتشار اطلاعات جدید، کوپرتینویی‌ها چنین پروژه‌ای را کلید زده‌اند.

پتنت «هوآوی»، لولای شبیه‌ به سر فیس‌بوک برای دستگاه‌های تاشدنی

هوآوی پتنت لولای جدیدی برای دستگاه‌های تاشدنی ثبت کرده که ما را یاد مکانیسم لولای سر فیس‌بوک می‌اندازد. این نوع لولا باعث می‌شود گوشی تاشدنی تخت روی میز قرار بگیرد. بسیاری از شرکت‌ها برای ساخت گوشی تاشدنی تلاش می‌کنند و تحلیلگران اعتقاد دارند تاشدنی فرم فاکتور آینده گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. با این ‌حال، وقتی بحث به اتکاپذیر بودن دستگاه می‌رسد، گوشی‌های تاشدنی همچنان مشکلات مهندسی دارند.

به ‌گزارش MSPoweruser، هوآوی در پی برطرف‌کردن یکی از مشکلات تاشدنی‌هاست. اکثر گوشی‌های تاشدنی به‌دلیل قطوربودن لولا، تخت روی میز قرار نمی‌گیرند. ظاهرا هوآوی روی مکانیسم جدیدی برای لولای گوشی‌های تاشدنی کار کرده است که این مشکل را از بین می‌برد. راهکار هوآوی شامل دسته‌ای «تیغه» است که تا حدی ما را یاد سرفیس‌بوک می‌اندازد.

«هوآوی» توضیح می‌دهد: لولای جدید یک ردیف تیغه لولای مجاور به ‌هم ‌متصل و حداقل یک اکوچیتور (عملگرمکانیکی) خطی را شامل می‌شود. وقتی لولا در حالت تانشده قرار می‌گیرد، تیغه‌های لولا در یک سطح هم‌راستا می‌شوند. وقتی لولا به حرکت درآید تا در حالت تاشده قرار بگیرد، هر تیغه لولا در اطراف یک محور چرخشی باتوجه‌به تیغه کناری‌اش می‌چرخد. اکوچیتور خطی‌محوری چرخشی و آرایش حرکتی خطی را دربر می‌گیرد و یک انتها از آرایش خطی با محور چرخشی در ارتباط است و انتهای دوم که در طرف مقابل قرار می‌‌گیرد، به حداقل یکی از تیغه‌های لولا متصل می‌شود. محور اکوچیتور در بین انتهای اول و دوم، عمود بر محور چرخشی لولا گسترش پیدا می‌کند. فعالیت اکوچیتور خطی در راستای محور، هر تیغه لولا را به حرکت چرخشی باتوجه‌به تیغه‌های کناری‌اش به دور محور چرخشی ترغیب می‌کند.

«شیائومی» در حال توسعه قابلیت افزایش رم در MIUI

بررسی کد منبع MIUI 12 نشان می‌دهد شیائومی قصد دارد قابلیت گسترش رم را به گوشی‌هایش اضافه کند. ویوو پیش‌تر چنین قابلیتی را در X60 پرو پلاس معرفی کرده بود. گوشی‌های هوشمند طی چند وقت اخیر مانور زیادی روی رم داده‌اند و شماری از آنها به قابلیت‌های نوآورانه‌ای در این زمینه مجهز شده‌اند. مثلا ویوو X60 پرو پلاس این امکان را به کاربر می‌دهد که از طریق تخصیص حافظه ذخیره‌سازی،‌ رم دستگاه را سه گیگابایت بیشتر کند. به‌ نظر می‌رسد شیائومی نیز روی قابلیت مشابهی کار می‌کند.

به گزارش GSMArena، افشاگری با بررسی کد منبع MIUI 12 متوجه نکته جالبی شده است. او می‌گوید شیائومی قابلیتی در کد منبعMIUI 12  قرار داده است که «گسترش حافظه» نام دارد. کارکرد این قابلیت مشابه آن‌ چیزی است که ویوو X60 پرو پلاس انجام می‌دهد؛ با این تفاوت که در گوشی‌های شیائومی امکان افزایش صرفا یک گیگابایت رم وجود دارد. البته برای فعال‌سازی گزینه مربوط به قابلیت گسترش حافظه، باید کارهایی در گوشی انجام بدهید. امیدواریم قابلیت گسترش حافظه در انحصار گوشی‌های رده‌بالای شیائومی نباشد؛ چون افزایش ظرفیت رم بیشتر به درد گوشی‌های قدیمی که رم کمی دارند می‌خورد. ایده اصلی گسترش حافظه، بهبود قابلیت مولتی‌تسکینگ و باز نگه‌داشتن تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 187738
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا