رکورد شکنی صنایع در مصرف برق همزمان با کسادی جهانی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  میزان مصرف برق در بخش صنایع در ساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه شب گذشته براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران که مورد بررسی قرار گرفت به پنج هزار و ۷۰ مگاوات رسید.

روند مصرف برق در شب و روزهای پیش نشان می‌دهد، مصرف افزایشی از ۱۲ شهریورماه ادامه دار است به گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۲۱ دقیقه ۱۲ شهریور میزان مصرف پنج هزار و ۱۴۵ مگاوات ثبت شد.

روز سیزدهم شهریورماه و در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه میزان مصرف به رقم پنج هزار و ۱۷۸ مگاوات رسید و درساعت ۲۰ و ۲۶ دقیقه این روند ادامه یافته و به عدد پنج هزار و ۴۵۷ مگاوات رسید.

روند افزایشی مصرف در بخش صنایع درحالی رخ داده که مصرف برق در بخش خانگی و سایر بخش‌ها و همزمان با کاهش دمای هوا روندی نزولی به خود گرفته به گونه‌ای که در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه روز گذشته مصرف در این بخش‌ها به ۴۷ هزار و ۵۳۳ مگاوات رسید .

میزان مصرف برق در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه روز گذشته درحالی است که پارسال و در همین بازه زمانی ۴۹ هزار و ۷۰۵ مگاوات برق مصرف شده بود.

روند افزایشی مصرف برق در بخش صنایع نشان از رشد مصرف نسبت به سال گذشته دارد، ضمن اینکه «رضا اردکانیان» روزهای گذشته گفته بود: امسال در حالی که خیلی از کشورهای صنعتی دنیا به دلیل شرایط کرونایی و رکود و کسادی گزارش دادند پنج تا ۲۵ درصد انرژی کمتری را مصرف کردند و بازار برای آن وجود نداشت در صنایع بزرگمان بیش از ۱۱ درصد و عرضه انرژی در کل ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 134756
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا