رکود شکنی صنعت لوازم خانگی/ تولید داخلی ۱۷۰ درصد رشد کرد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: کیوان گردان در یک برنامه خبری با بیان اینکه به تولید ۱۵ میلیون لوازم خانگی در سال ۹۹ رسیدیم و رکورد شکنی کردیم، اظهار داشت: با شروع کرونا و آغاز پروتکل‌های بهداشتی تمام معادلات دچار تحول و مشکلات متعددی نیز ایجاد شد و در چنین شرایطی تحریم‌ها نیز اقتصاد کشور را در عرصه‌های مختلف تحت تأثیر قرار داده و منجر به مواجهه با پیچیدگی‌های مختلفی در این سال شد.


مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت ادامه داد: در این شرایط با باور به شعار جهش تولید، برنامه ریزی‌های دقیقی صورت گرفت و مسیر حرکت بنگاه‌های تولیدی نیز مشخص شد.

وی گفت: با توجه به اینکه زنجیره تولید لوازم‌خانگی با گردش مالی ۶ میلیارد دلاری، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و هدف اصلی دولت بود، با تلاش تمام فعالان این عرصه رکورد تولید لوازم خانگی در کشور شکسته شد.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت اضافه کرد: در دوران تحریم و شرایطی که با خروج برندهای خارجی از کشور، پیش بینی تولید ۱۲ میلیون دستگاه و رشد ۳۰ درصدی در سال گذشته را داشتیم، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تلاش فعالان حوزه لوازم خانگی، در پایان سال به رشد ۷۱ درصدی در این حوزه دست یافتیم و با تولید ۱۵ میلیون لوازم خانگی در سال ۹۹ رکورد شکنی کردیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 181429
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا