رکود در بازار گوشت گوسفندی حاکم است

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۹ تا ۸۲ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۸۹ تا ۹۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.


او افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی در بحث قاچاق رخ ندهد، ثبات قیمت تا ایام پایانی سال در بازار ادامه یابد.

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص اعلام نشده و هم‌اکنون عرضه دام در میادین مناسب است.

تعطیلی دامداری‌ها بهانه‌ای برای دریافت صدور مجوز دام

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام به بازار وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده در میادین تهران ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است که نسبت به شهرستان به سبب هزینه‌های حمل‌ونقل کمی بالاتر است.

او ادامه داد: اگر مسئولان بنا به هر دلیلی با صادرات دام زنده موافقت کنند به محض لغو ممنوعیت، شاهد کمبود عرضه و تلاطم قیمت در بازار خواهیم بود، چرا که دامداران با آزادسازی صادرات به سبب فروش دام با نرخ دلار در خارج از مرز‌ها تمایلی به عرضه در بازار داخل ندارند.

این مقام مسئول در پایان، تعطیلی دامداری‌ها را بهانه‌ای به منظور دریافت مجوز صادرات برشمرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی قیمت، دامداران در مضیقه نیستند و تنها سودجویان و عوامل واسطه با بیان اظهاراتی مبنی بر انباشت دام به دنبال صادرات هستند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 84077
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا