روند صعودی نفت معکوس شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بهای معاملات نفت برنت ۲۹ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.


بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۰ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۱.۷ میلیون بشکه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۳۰۰ هزار بشکه افزایش مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

با این حال ذخایر بنزین و سایر سوختهای آمریکا کاهش پیدا کرد و خوش بینی نسبت به بهبود مصرف سوخت در نتیجه بازگشایی اقتصاد را برانگیخت. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز سه شنبه در بالاترین حد حود از زمان سقوط قیمتها در اوایل مارس معامله شدند.

بهبود مصرف جهانی نفت و خروج اقتصادها از قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش اجباری تولید در خارج از این گروه به خصوص در آمریکا به بهبود قیمت‌های نفت کمک کرده است.

به گفته کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت فوجیتومی، با این حال بازار نگران رشد شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا مانده است.

طبق تحلیل رویترز، موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و و شمار قربانیان آمریکای لاتین روز سه شنبه از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود روند واردات نفت به چین که بزرگترین واردکننده نفت خام جهان است در سه ماهه سوم کندتر شود زیرا قیمتهای بالاتر نفت، تقاضای خرید این کشور را محدود کرده و از سوی دیگر، پالایشگاههای چینی نگران موج دوم شیوع ویروس کرونا هستند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 116596
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا