روش دریافت خسارت نوسان‌های برق

به گزارش جهان صنعت نیوز: «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: صنعت برق از سال ۹۱ تاکنون برای جبران بخشی از خسارت های وارده به مردم که در اثر اتفاق هادر شبکه رخ می دهد، تلاش می کند.


وی اضافه کرد: براساس قانون رقمی معادل ۱۰۰ تومان در ماه از مشترکان شهری و ۵۰ تومان در ماه از مشترکان روستایی اخذ میشود، براین اساس  چنانچه حادثه ای برای وسایل برقی رخ دهد یا خسارتی جانی به افراد وارد شود، بیمه تا سقف تعیین شده در دستورالعمل ها، نسبت به جبران آن اقدام می کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل های ابلاغی برای خسارت تجهیزات حداکثر ۱۲۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، آتش سوزی و انفجار حداکثر چهار میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال، غرامت فوت حداکثر چهار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداکثر سه میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و هزینه پزشکی حداکثر سه میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به آسیب دیدگان تعلق می گیرد.

رجبی مشهدی گفت: شرکت توانیر به نمایندگی  از همه شرکت های توزیع نیروی برق کشور نسبت به انتخاب شرکت بیمه گر اقدام می کند، برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه گر، پس از ابلاغ قانون بودجه انجام می شود و ترتیبات مناقصه نیز با توجه به حساسیت موضوع که حقوق مردم را شامل می شود، پس از تهیه اسناد و جزئیات مناقصه، انجام می شود. 

وی گفت: روند ذکرشده در صورتی که نیاز به تمدید نباشد، ۴۵ روز به طول می انجامد.

سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق با توجه به شرایط مورد اشاره و زمانی که انتخاب شرکت بیمه گر نیاز دارد که گاه تا نیمه سال نیز به طول می انجامد، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان ، نسبت به راه اندازی سامانه بیمه مشترکان به آدرس http://bime.tavanir.org.ir اقدام کرده است .

به گفته رجبی مشهدی، هموطنان با استفاده از این سامانه می توانند نسبت به ثبت درخواست ها و خسارت های مالی، جانی و نقص عضو  ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه گر، اقدام می شود.

 نگهداری شبکه های داخلی منازل بر عهده مشترکان  

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۹۸ درصد از خسارات در حوزه برق مربوط به نوسانات و خسارات ناشی از تجهیزات برقی و بقیه موارد مربوط به نقص عضو و انفجار است، تاکید کرد: نکات ایمنی از سوی مشترکان باید  جدی گرفته شود و در صورت فرسودگی شبکه برق، با کمک افراد متخصص  نسبت به رفع فرسودگی اقدام و از بروز خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری کنند.

رجبی مشهدی همچنین ضمن تاکید براین که نگهداری شبکه های داخلی منازل و ساختمان ها به عهده مشترکان است و آنها مالک کنتور و شبکه های داخلی ساختمان محسوب می شوند، به همه مشترکین برق توصیه کرد: نسبت به رسیدگی و بررسی شبکه های داخلی ساختمان توسط متخصصان و کارشناسان خبره اقدام و همچنین از دستگاه های محافظ برای وسایل برقی استفاده کنند.

برق دزدی ها عامل ایجاد نوسان در شبکه  

وی در عین حال برخی اتفاق های شبکه را نیز ناشی از استفاده های غیرمجاز از برق بیان کرد و گفت: استفاده های غیرمجاز از برق(برق دزدی) باعث ایجاد نوسان در شبکه های برق می شود و همین امر ممکن است به وسایل مشترکان آسیب وارد کند که در این زمینه ازهمه مردم درخواست کرد که با مشاهده چنین مواردی، ضمن تماس با شماره تلفن ۱۲۱ اداره برق منطقه خود را در جریان قرار دهند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 126887
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا