رشد ۲۴۶ درصدی سود در فولاد سنگان

به گزارش جهان صنعت نیوز: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان عضوی از گروه فولاد مبارکه، تولید‌کننده گندله و کنسانتره با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون تن در شرقی‌ترین نقطه ایران و در اصطلاح «عسلویه شرق کشور» است. تولید مستمر و پایدار مواد اولیه بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و نگاه راهبردی تعریف شده در افق ۱۴۰۴ کشور، بیش از همه، معطوف به تامین پایدار مواد اولیه است.

بی‌شک بی‌ثباتی و عدم‌اطمینان بر بازار نفت، تحریم‌های ظالمانه، پیش‌بینی کاهش ۵۰ درصدی تقاضای نفت تا سال ۲۰۵۰ و ارزش ‌افزوده ناشی از تولیدات معدنی، لزوم نگاه ویژه بخش صنعت و معدن، به عنوان صنعتی پیشران را دوچندان کرده است.

ایران، کشوری با بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی با ذخایر قابل‌توجه، جزو کشورهای برتر دنیا به لحاظ ذخایر معدنی است که حدود هفت درصد از ذخایر معدنی دنیا را در خود جای داده است. اتمام برخی از ذخایر در حال استفاده معدنی، افزایش ظرفیت‌های فولادی در دست اجرا، لزوم تامین پایدار زنجیره تولید و … از جمله دلایلی است که اهمیت شرکت فولاد سنگان، به عنوان قلب تپنده تولید در زنجیره تامین فولاد مبارکه را روشن‌تر می‌کند. شرکتی که با آینده‌نگری صحیح و با هدف تولید گندله سنگ‌آهن در جوار معادنی با ذخیره قطعی ۲/۱ میلیارد تن سنگ‌آهن تاسیس و حال با تولید بیش از دو میلیون تن در شش ماهه نخست جاری، از شریان‌های حیاتی فولاد مبارکه در پشتیبانی از تولید در این شرکت است.

فولاد سنگان در شش ماه سال گذشته بیش از یک میلیون و سیصد‌وهشتاد هزار تن تولید کرده و حال با افزایش بهره‌وری درخطوط تولید کنسانتره و گندله، کاهش توقفات با وجود قطعی‌های حاصل از برق، توانسته در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با عبور از مرز بیش از دو میلیون تن گندله، رشد ۳۸ درصدی تولید را ثبت کند.

امرایی با اشاره به افزایش سود ۲۴۶ درصدی شش‌ماهه نخست سال جاری گفت: کسب رکوردهای موثر تولید گندله، برنامه‌ریزی هوشمندانه در تولید کنسانتره، پتانسیل بالای پرسنل جوان و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های چندگانه شرکت فولاد مبارکه از عناصر مهم در تولید پایدار و البته کسب سود متناسب بوده است.

وی اظهار کرد: ثبت بالاترین رکورد تولید اسمی گندله با عبور از مرز ۱۸ هزار تن در روز، نشان از ظرفیت‌سازی و پتانسیل فوق‌العاده این شرکت در تولید و پشتیبانی پایدار از صنعت دارد.

گفتنی است، در پایان شهریور ماه با تولید بیش از ۴۶۵ هزار تن گندله، بالاترین میزان رکورد ماهانه تولید گندله از ابتدای بهره‌برداری تاکنون با همت و تلاش کارکنان این شرکت به دست آمده و آمارهای اولین گندله‌ساز شرق کشور، نشان از رشد ۳۳ درصدی مقدار فروش گندله (تن) در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با عملکرد فروش بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن دارد.

اقدامات فولاد سنگان در منطقه دایر بر توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه است و طرح‌های در دست اقدام و توسعه‌ای این شرکت به عنوان نگین انگشتری توسعه شرق کشور، نویدبخش آبادانی و توسعه‌ای همگون را در پی خواهد داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 221444
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا