رشد ۷.۷ درصدی افتتاح واحدهای معدنی در سال جاری

به گزارش جهان صنعت نیوز: برپایه اطلاعات شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یاد شده، در ۶ ماهه ابتدایی ۹۹ تعداد ۴۷۲ فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت درصدی دارد.


همچنین صدور گواهی کشف معدنی در نیمه نخست امسال به ۲۴۲ فقره رسید که در مقایسه با نیمه ابتدایی سال گذشته ۱.۳ درصد رشد یافت.

آمارهای پیشین حاکی از فعالیت پنج هزار و ۶۰۰ معدن در سطح کشور دارد که پارسال ۴۱۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج شد، ضمن اینکه سهم مصالح ساختمانی ۶۰ تا ۶۵ درصد از کل استخراج برآورد شده است.  

براساس برنامه پیش‌بینی وزارت صنعت، قرار است میزان ذخایر معدنی موجود  ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.ضمن اینکه آمارهای قبلی میزان ذخایر شناسایی شده را ۵۷ میلیارد تن برآورد شده بود که حدود ۳۷ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است.

علاوه بر این پیش‌بینی شده امسال بالغ بر ۳۰ درصد بر میزان استخراج مواد معدنی افزوده شود و برآورد بیش از ۵۰۰ میلیون تن شده است. 

وزارتخانه مزبور انتظار دارد تا پایان امسال میزان تولیدات معدنی در قالب جهش تولید حداقل ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش یابد.

برپایه عملکرد سال گذشته از سوی وزارت صنعت اعلام شد: تولید شمش فولاد به ۲۵ میلیون و ۳۴۴.۳ هزار تن رسید، کاتد مس بالغ بر ۲۵۲.۷ هزار تن، شمش آلومینیوم ۲۸۵.۸ هزار تن و کنسانتره زغالسنگ رقم یک میلیون و ۵۲۲.۷ هزار تن را نشان داد، ضمن اینکه تولید کاشی و سرامیک ۴۰۰ میلیون و ۳۸۶.۱ هزار متر مربع ثبت شد.

 

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 146500
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا