رشد ۷۲ درصدی معاملات محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بررسی عملکرد در بورس کالا نشان می دهد در هفته منتهی به سوم بهمن ماه، ۵۵۵ هزار و هشت تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که رشد ۷۲ درصدی حجم معاملات در تالار محصولات صنعتی و معدنی از نکات قابل توجه آن محسوب می شود.

همچنین در این تالار ۲۴۴ هزار و ۵۴۸ تن فولاد، چهار هزار و ۸۲۰ تن مس، هفت هزار و ۸۰ تن آلومینیوم، ۱۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۹ کیلوگرم شمش طلا، ۱۰ تن شمش سرب و ۱۴ هزار تن خاک روی از سوی مشتریان خریداری شد.

علاوه براین در هفته معاملاتی یاد شده در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۲۸۴ هزار و ۱۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال به فروش رسید.

برپایه این گزارش، در این تالار ۸۶ هزار و ۶۴۱ تن قیر، ۶۴ هزار تن وکیوم باتوم( ماده اولیه تولید قیر و نفت کوره)، ۶۸ هزار و ۵۰۱ تن مواد پلیمری، ۲۱ هزار تن لوب کات( ماده اولیه تولید روغن موتور)، ۳۴ هزار و ۷۰۶ تن مواد شیمیایی، ۲ هزار و ۷۰ تن روغن پایه، ۲۰ تن انواع گازها و خوراک ها، دو هزار و ۷۰۰ تن عایق رطوبتی و چهار هزار و ۷۴۰ تن گوگرد معامله شد.

همچنین بازار فرعی بورس کالای ایران هم طی هفته مذکور معامله ۳۶۸ تن انواع کالا را تجربه کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 85219
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا