رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در استان مرکزی

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا:  سعید فرخی ، امروز سه‌شنبه در نشست دبیرخانه شوراهای گفت و گو استان‌های همجوار که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: بعضا مسائل مطرح شده در شوراهای گفت و‌گو خاص هر استان است، اما به طور کلی به اشتراک گذاشتن مسائلی که عمومیت دارد می‌تواند به اهداف شکل‌گیری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کمک کند.

وی با اشاره به رتبه مطلوب شورای گفت‌وگوی استان در کشور افزود: تبادل نظر و تجارب و ارائه راهکارها بین استان‌ها در قالب برگزاری چنین جلساتی می‌تواند در بهبود فضای کسب و کار کشور موثر باشد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: در شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، می‌طلبد همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی افزایش پیدا کرده و تلاش همگان نیز بر افزایش هرچه بیشتر این تعاملات باشد.

فرخی با اشاره به برگزاری ۹ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در سال جاری بیان کرد: پیش از برگزاری نشست ها، مسایل و موارد مورد نظر در یک گروه کارشناسی بررسی می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری ۵۸۷ جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۸۵ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده است. با توجه به جوازهای صادره، پیش بینی سرمایه گذاری ۸۵ هزار میلیارد ریالی در سطح استان می شود که این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته و پیش بینی میزان اشتغال بر اساس جوازهای صادره ۱۵۲۰۰ نفر است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۲۵۱ فقره پروانه بهره بردا ی صادر شده که میزان سرمایه گذاری حاصل از این تعداد پروانه بهره برداری ۱۱۳۰۰ میلیارد ریال بوده و ۲۴۵۲ نفر نیز مشغول به کار خواهند شد .

فرخی با بیان اینکه در استان مرکزی مسائل و مشکلات و موارد سه واحد تولیدی در سطح ملی مطرح می‌شود، گفت: تعداد واحدهای غیرفعال نسبت به سال گذشته کمتر شده و همچنین واحدهای دارای حقوق معوقه نیز کاهش ۴۰ درصدی داشته است که این موارد نشان از بهبود فضای کسب و کار در استان دارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 84437
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا