رشد ۱۷.۴ درصدی دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز بررسی وضعیت دارایی خارجی شبکه بانکی کشور نشان‌دهنده افزایش آن در سال‌های اخیر بوده است. دارایی‌های خارجی شامل دارایی‌های بانک مرکزی و مؤسسه‌های اعتباری غیر بانکی است و شعبه‌های خارجی بانک‌های تجاری را در بر نمی‌گیرد.


بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، حجم دارایی‌های خارجی شبکه بانکی در یکسال منتهی به آذر ۹۸ حدود ۱۵۲ هزار میلیارد تومان رشد داشته است. در آذر ۹۷ برای بانک ها حدود ۸۸۱ هزار میلیارد تومان، دارایی در خارج کشور ثبت شده بود.

میزان دارایی‌ های خارجی شبکه بانکی در اسفند ۹۷ حدود ۹۱۷ هزار میلیارد تومان شده بود که تا آذر امسال ۱۲.۸ درصد رشد داشته است.در اسفند ۹۶ رقم ۷۳۲ هزار میلیارد تومان دارایی خارجی برای نظام بانکی کشور ثبت شده بود

میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی از ۴۶۳ هزار میلیارد تومان در آذر ۹۷ تا ۴۹۴ هزار میلیارد تومان در آذر ۹۸ بالا رفته است.

همزمان با رشد دارایی نظام بانکی، میزان دارایی خارجی بانک مرکزی نیز روندی افزایشی داشته و در دوره یکساله منتهی به آذر ۹۸ حدود ۶.۷ درصد را نشان می دهد.

بانک مرکزی در پایان اسفند ۹۷ معادل ۴۶۵ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۶ حدود ۴۰۷ هزار میلیارد تومان دارایی خارجی داشته است.بانک مرکزی به تنهایی ۴۷.۸ درصد از مجموع دارایی خارجی نظام بانکی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 88890
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا