رشد ۱۵۱ درصدی سهم شبکه ریلی در تجارت خارجی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «سعید رسولی» ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم بهره‌برداری از ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی گفت: نوروز امسال با وجود رکود اقتصادی و با همت عالی کارخانه‌های ریلی و شرکت های سازنده  تولید ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل ۴ دستگاه لکوموتیو،‌ ۲ دستگاه واگن مسافری و ۵۰ دستگاه واگن باری ممکن شد.


وی ارزش این تعداد ناوگان را معادل ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تولید داخلی ۱۴۳ درصد رشد محقق شد و بهره برداری از ناوگان جدید نوید بخش سالی پر از تولید برای بخش ریلی کشور است.

رسولی ادامه داد: امسال و در روز هفتم اردیبهشت  شبکه ریلی کشور در یک روز موفق به جابجایی ١٣٢ میلیون تن کیلومتر حمل بار شده است همچنین از ابتدای سال بیش از ۵ میلیون تن بار با رشد ۴ درصدی در تناژ نسبت به مدت مشابه سال قبل حمل شده است.

به گفته رسولی متوسط حمل ماهیانه بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۴ میلیون تن بوده و حمل گندم نیز رشد ٨ برابری داشته و ۱۶۸هزار تن گندم در شبکه ریلی جابجا شده است .

وی از حمل مستقیم بار از کشتی به ریل خبر داد و گفت: هم چنین در فروردین امسال  جذب ١۶٠ هزار تن بار جدید، به شبکه ریلی کشور محقق شد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صادرات و واردات نیز به رشد ۱۵۱درصدی رسید.

وی افزود: در ارتباط با ساخت چرخ قطار پیش از این صددرصد وابستگی داشتیم، اما با همکاری یکی از شرکت‌های غیردولتی،‌ تولید چرخ مونوبلوگ قطار از سال گذشته آغاز شد و با حمایت راه‌آهن این چرخ‌ها در تست قرار می‌گیرد و در ۱۵ روز آینده ۸ چرخ تولید داخل در قالب تست زیر واگن قطار می‌رود و وابستگی ما را به خارج کاهش می‌دهد.

رسولی هم چنین از استرداد کامل بلیت های شرکت های مسافری ریلی خبر داد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای رونق اقتصاد ریلی در شرایط شیووع کرونا شرکت های مسافری و ریلی را کمک کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 103461
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا