رشد ۱۱۳ درصدی سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در بخش‌های صنعت و معدن

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  این میزان سرمایه‌گذاری مربوط به ۱۳۵ طرح و پروژه است که از این نظر نیز در هم‌سنجی با سال گذشته رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.


تفکیک بین‌بخشی پروژه‌ها نیز حاکی از آمار ۸۸.۹ درصدی تعداد طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، ۵.۹ درصدی پروژه‌های تجاری و ۵.۲ درصدی پروژه‌های معدنی است.

در ۱۱ ماهه پارسال ۸۲ طرح و پروژه با ۸۵۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت مصوب شده بود.

گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی با ۵۴۹ میلیون دلار، ساخت کاغذ و محصولات کاغذی با ۲۸۵ میلیون دلار، ساخت رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی با ۱۲۰ میلیون دلار و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و طبقه‌بندی نشده در جای دیگر با ۹۵ میلیون دلار، به ترتیب بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این دوره را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین آلمان با ۴۸۱.۹ میلیون دلار، چین با ۴۳۳ میلیون دلار، کانادا با ۲۶۷.۶ میلیون دلار، اتریش با ۱۱۶ میلیون دلار، و ترکیه با ۸۷.۸ میلیون دلار به ترتیب پنج کشور نخست از نظر ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در این مدت بودند.

در ۱۱ ماهه امسال، افغانستان با ۴۳، چین و ترکیه با ۱۱، آلمان با ۹ و هند با هشت طرح و پروژه، به ترتیب پنج کشور نخست از نظر تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کشورمان محسوب می‌شوند.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در این مدت در استان خوزستان با ۳۰ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۶ درصد، فارس با ۲۲ درصد، تهران با ۱۳ درصد و کرمانشاه با ۹ درصد بوده است.

 سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل همه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 177474
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا