رشد نرخ ارز و سکه طلا امروز ۲۲ خرداد ۹۹

به گزارش جهان صنعت نیوز:  افزایش قیمت دلار و همچنین رشد بهای اونس باعث بالارفتن قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است. بر این اساس، قیمت سکه تمام بهار آزادی از مرز هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فراتر رفته است.

از یک سو، قیمت دلار امروز افزایش ۵۵۰ تومانی را تجربه کرد که نقش زیادی در رشد قیمت طلا و سکه داشته است. از سوی دیگر بهای اونس نیز به یک هزار و ۷۲۹ دلار رسیده که این عوامل زمینه رشد قیمت های طلا و سکه را موجب شده است.

بر این اساس، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۵ امروز هفت میلیون و ۵۹۵ هزار تومان شد،  قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز  هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۷۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۳۹ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و ۲۰۵ هزار تومان به فروش رسید.

شیوع کرونا و افت اقتصادی و آسیب کسب وکارها در ماه های اخیر باعث افزایش جذابیت طلا و در نتیجه رشد اونس شده است.

رشد ۵۵۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

دلار در صرافی‌های بانکی امروز (پنجشنبه) با رشد ۵۵۰ تومانی قیمت نسبت به دیروز به بهای ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسید؛ یورو نیز ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان فروخته شد.

قیمت دلار که از روز گذشته موج جدید روند صعودی را آغاز کرده، امروز رشد بیش از ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد، بهای سایر ارزها نیز به تبع آن روندی افزایشی داشت.

نرخ خرید هر دلار در ساعت ۱۴ امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و فروش ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان بود.

قیمت خرید هر یورو نیز ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۸ هزار و ۹۷۳ تومان و هر دلار ۱۷ هزار و ۲۸۶ تومان بود.

همچنین هر حواله یورو در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته، ۱۷ هزار و ۷۲۶ تومان فروخته شد، حواله دلار نیز ۱۵ هزار و ۷۲۴ تومان به فروش رسید.

بازار ارز در هفته‌های اخیر همراه با سایر بازارهای موازی، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 113679
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا