راه اندازی گندله سازی ۲.۵ میلیون تنی فراگیر سناباد

جهان صنعت نیوز| در اوایل سال “جهش تولید”، کارخانه گندله سازی ۲/۵ میلیون تنی توسعه فراگیر سناباد با کمک نیروی های توانمند شرکت مهندسی فکور صنعت تهران راه اندازی شد.

با اتمام فعالیتهای نصب تجهیزات و تزریق گاز در خط لوله انتقال گاز به کارخانه که با پیگیری و تلاش نیروهای توانمند ایرانی انجام گرفته و پس از انجام کنترل های نهایی و با روشن شدن مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله آغاز شد.


در همین خصوص مدیر عامل شرکت فکور صنعت گفت: با راه اندازی این کارخانه و تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.
محمد وحید شیخ زاده افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور با وجود تحریم های بین المللی و مشکلات خاص آن، باعث شکوفایی و رونق عسلویه معدنی شرق ایران شده است.
شیخ زاده ابراز امیدواری کرد با مساعدت و پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری احداث خط دوم این کارخانه نیز انجام شود.

مشارکت شرکت های توانمند داخلی

این پروژه به ظرفیت ۲/۵ میلیون تن گندله سنگ اهن که طراحى ، مهندسى و اجرای آن توسط مشارکتى متشکل از شرکتهاى توانمند داخلى  فکورصنعت تهران،  آسفالت طوس و ماشین سازى ویژه به انجام رسیده،  مکمل زنجیره ارزش فولاد کشور و قدم بزرگى در جهش تولید است.   این مشارکت همچنین بزرگترین پروژه انتقال آب کشور از بندر عباس به سیرجان را تا چند ماه دیگر به بهره بردارى مى رساند.

تولید پایدار کنسانتره و گندله

شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگر سناباد یکی از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ فولاد خوزستان است که به عنوان یکی از مجموعه های تاثیرگذار در تولید پایدار کنسانتره و گندله در منطقه و کشور، بدنبال تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ یعنی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است. 

عمده سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در اسفند ۹۶ در تملک شرکت فولاد خوزستان قرار گرفته به طوری که  تولید گندله خام اولیه در کارخانه گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در آبان ماه ۹۸ آغاز شده است. بر این اساس گندله نهایی پس از خروج از کوره توسط سیرکولار کولر سرد شده و در مرحله احیا به آهن اسفنجی تبدیل می شود و پس از ذوب نیز به محصولات فولادی جهت استفاده تبدیل می شود.

 

درباره فکور صنعت

گفتنی است شرکت مهندسی فکور صنعت تهران با سه دهه فعالیت هدفمند در مسیر توسعه و تکمیل صنایع بالا دستی و پایین دستی زنجیره ارزش آهن و فولاد، نقش بسزایی را در تحقق تولید فولاد خام به میزان ۵۵ میلیون تن در افق سال ۱۴۰۴، از طریق انتقال دانش فنی و بومی سازی علوم روز دنیا ایفا کرده است.

این شرکت پس از تاسیس در سال ۱۳۷۲ با بهره گیری از دانش روز در حوزه مدیریت و ضمن بکارگیری ابزارهای تخصصی به کسب تجاربی ارزنده و سوابق فاخر نائل آمده است و به این سبب پیشتازی در عرصه رقابت را در صنایع حوزه فعالیت، از آن خود کرده است.

فعالیت در زمینه خطوط انتقال آب

به اشتراک گذاری ارزش همکاری در بازار سرمایه و آموزش مدیران شرکت در سطوح جهانی آغازگر فصل جدیدی، در تعمیم و توسعه کار و مشارکت شرکت های بزرگ صنعتی دنیا بوده و زمینه همکاری موثر در طراحی و اجرای کارخانه های صنعتی در ایران و سایر کشور ها را فراهم کرده است.

از حوزه های فعالیت این شرکت می توان به احداث کارخانجات مختلف در صنایع معدنی از جمله  فرآوری سنگ آهن جهت تولید سنگ آهن دانه بندی پرعیار و کنسانتره سنگ آهن، گندله سازی و زینترینگ، فولادسازی و نورد گرم و سرد، فرآوری، ذوب و پالایش مس، تولید فروآلیاژ و همچنین واحدهای تصفیه و خطوط انتقال آب اشاره کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدنگفت‌وگو
شناسه : 105458
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا