راه‌اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای در آینده نزدیک

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمود محمودزاده» درباره ساماندهی بازار اجاره‌بها و سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، گفت: بازار اجاره همواره توسط بخش خصوصی ساماندهی می‌شود.وی با اشاره به اینکه پیش‌تر نهاد اجاره‌داری در کشور وجود نداشت،  افزود: موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای به جد از سوی معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است.


محمودزاده راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای را راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره عنوان کرد و افزود: از دیگر موضوعاتی که توسط وزارتخانه در خصوص بازار اجاره در دست پیگیری قرار دارد، تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان است که نیمه بهمن ۹۸ رونمایی شد.

وی ادامه داد: اطلاعات سامانه املاک و اسکان از سوی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای دیگر در حال جمع‌آوری است تا به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شود.

معاون وزیر راه یادآور شد: هدف ما در وزارت راه و شهرسازی از تلاش برای راه اندازی این سامانه و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، شناسایی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است.

به گفته محمودزاده، هدایت خانه‌های خالی به سمت بازار اجاره سبب می‌شود که شاهد تاثیر مثبت در بازار اجاره باشیم و با توجه به وضعیتی که اکنون برای مستاجران وجود دارد،  قابل درک است که بخش عمده‌ای از آنها به دلیل بحران کرونا، از عهده مخارج و هزینه کرایه واحدهای مسکونی برنمی‌آیند و امید است بتوانیم کمکی انجام دهیم تا شاهد روند کاهشی اجاره بها به جای افزایش آن باشیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 97338
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا