راهکارهای حل معضلات آلایندگی کلان‌شهرها ارائه می‌شوند

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: علیرضا حاجی‌علی‌محمدی اظهار کرد: همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت که از ۲۹ بهمن تا ۱ اسفند ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود، یکی از باسابقه‌ترین همایش‌های حوزه موتورهای درون‌سوز و نفت است.

وی افزود: این همایش با مشارکت شرکت‌های فعال صنعت موتور، متخصصان داخلی و خارجی حوزه موتورهای درون‌سوز، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد. در این همایش که به طور متوسط ۱۰۰۰ شرکت کننده دارد، صنایع موتوری کشور مشارکت فعالیت داشته و ۳۰ درصد از مقالات ارائه شده را به خود اختصاص داده و ۷۰ درصد مقالات از دانشگاه‌ها دریافت شده است. موضوع مهمی که در حاشیه این همایش به آن پرداخته خواهد شد، شناسایی و حمایت از شرکت‌ها و سازندگان قطعات موتوری است که با داخلی‌سازی قطعات موتوری، توانسته‌اند صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی ایجاد کنند.

رئیس انجمن علمی موتور ایران با بیان اینکه مشارکت بسیار خوبی از سوی متخصصان دانشگاهی و صنعتی خارجی برای برگزاری این همایش شکل گرفته است، گفت: تاکنون پنج کشور انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه و مالزی برای حضور در این همایش به‌صورت سخنرانی، ارائه مقاله و ارائه‌های صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

حاجی‌علی‌محمدی تاکید کرد: موضوع مهمی که در حاشیه این همایش به آن پرداخته خواهد شد، شناسایی و حمایت از شرکت‌ها و سازندگان قطعات موتوری است که توانسته‌اند با داخلی‌سازی قطعات موتوری، صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی ایجاد کنند. در این همایش همچنین تمرکز ویژه‌ای بر روی خودروهای گازسوز، خودروهای هیبریدی و الکتریکی و فناوری‌های نوین موتورهای احتراقی نظیر HCCI و PCCI در مقالات و نشست‌های صنعتی وجود دارد. درواقع مفاهیم و فناوری‌های نوینی که می‌توانند به عنوان راهکاری برای رفع معضلات آلایندگی کلان شهرها مورد استفاده قرار بگیرند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 79865
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا