رئیس جمهوری به جلسه دفاع وزیر نیامد، نمایندگان رای ندادند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   سید حمیدرضا کاظمی ، نماینده مردم پل دختر در مجلس یازدهم در گفت وگو با جهان صنعت نیوز” درباره دلایل رای نیاوردن وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: به نظر من عوامل متعددی باعث شد که وزیر پیشنهادی صمت از مجلس رای اعتماد نگیرد . آقای مدرس خیابانی مدتی قائم مقام وزیر و چند ماه هم سرپرست این وزارت خانه بود. به همین دلیل نمایندگان معتقدند اگر ایشان برنامه ای داشت، چون اختیار تام داشته است در زمان قائم مقامی و سرپرستی وزارت خانه صمت، این برنامه ها را اجرا می کرد. ولی شاهد تغییرو تحول و برنامه مدونی از او نبودیم تا بتواند نظر نمایندگان را جلب کند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس ادامه داد: در این شرایط خاص و فضای تحریمی و اقتصاد کرونا زده کشور، انتظار و توقع مردم مشخصا از وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق نشده است و دولت نتوانسته با توجه به فضای موجود کاری برای معیشت مردم، واردات، صادرات، فعال کردن معادن و صنایع داخلی انجام دهد و برنامه مدونی ارائه نداده است.

کاظمی افزود: به همین دلیل نمایندگان احساس کردند با وجود آقای مدرس خیابانی اهداف مدنظر آنها و مردم درباره موارد ذکر شده و بهتر شدن معیشت و اقتصاد مردم در این شرایط محقق نمی شود.

 این نماینده دور یازدهم مجلس ادامه داد: نکته دیگر اینکه دفاع آقای مدرس خیابانی در جلسه رای اعتماد هم دفاع قابل قبول و خوبی نبود و نتوانست نمایندگان را مجاب کند.

او عدم حضور رئیس جمهوری در جلسه رای اعتماد مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را در این رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی بی تاثیر ندانست.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: مدرس خیابانی حتی روابط خوبی با نمایندگان هم نداشت. از زمانی که رئیس جمهوری شخصی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت به مجلس معرفی می کند تا ز مانی که برای جلسه رای اعتماد به صحن علنی مجلس می آید، فرصت دارد که به فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی مربوطه  و مجامع استانی برود و خودش و برنامه هایش را برای نمایندگان معرفی و تبیین کند و برای اغنای نمایندگان وقت بگذارد. حتی برخی نمایندگان می گفتند ما پیگیری کردیم ولی او فرصتی برای نمایندگان اختصاص نداد تا برنامه هایش را توضیح دهد.

این نماینده دور دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه دولت در زمان مناسبی رحمانی وزیر پیشین صمت را برکنار نکرد، گفت: با توجه به وضعیت خاص کشور ما، آقای رحمانی مورد اعتماد دولت بود و مجلس هم به او رای اعتماد داده بود. ولی خیلی دلیل محکمی برای حذف و کنار گذاشتن او توسط رئیس جمهوری برای مجلس مسجل نشد و معتقدم این برکناری در زمان مناسبی هم انجام نشد.

کاظمی افزود: درست زمانی که کشور دچار مشکل کرونا شده بود و نیازمند مدیریت و نظارت وزیر صنعت، معدن و تجارت بر کالاها و اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و واردات و توزیع مناسب آنها بودیم این برکناری انجام شد که آسیب هایی به کشور زد.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که اگر دولت وزیر سابق را کنار گذاشت، طبیعتا باید دنبال تبدیل به احسن باشد و شخص بهتر و قوی تر و با برنامه تری را انتخاب کند. ولی این اتفاق هم نیفتاد و مجلس از رفتار و عملکرد و انتخاب دولت هم چنین استنباطی نداشت. به همین دلیل  مجلس به گزینه مدنظر دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت رای مثبت نداد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسیصنعت و معدن
شناسه : 129757
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا