دیدار مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با استاندار کرمان

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  در این دیدار دکتر سعدمحمدی گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی شرکت مس در حوزه تولید، توسعه و مسئولیت‌های اجتماعی و کمک‌های انجام شده در حوزه مقابله با کرونا و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از جمله ساخت بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی در رفسنجان، تجهیز ۲۵ تخت بیمارستانی در شهربابک، کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان و رفسنجان، تهیه و توزیع مواد ضد عفونی، ماسک، وِنتیلاتور، راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز۶۰۰ لیتری کانتینر دار در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان و  نصب مخزن ۱۵ تنی اکسیژن مایع در بیمارستان شهربابک ارایه کرد.


افزون بر این، مدیرعامل شرکت مس گزارشی در خصوص اقدامات شرکت مس در حوزه ورزش و توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان کرمان همچون آماده سازی ۷۰ چمن زمین ورزش مصنوعی و سرعت بخشی به ورزشگاه شهدای مس در استان کرمان و ورزشگاه‌های شهرستان رفسنجان و شهربابک ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، سرعت بخشی به طرح‌های جهش تولید در استان کرمان یکی از محورهای مهم در این گفت‌وگو بود که دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس در خصوص طرح‌های توسعه‌ای معدن مس درآلو، معدن مس دره‌زار، چاه فیروزه و فلوتاسیون سرباره که با بهره‌برداری از آنها به ظرفیت تولیدی مجتمع مس سرچشمه افزوده خواهد شد و اشتغال‌زایی چشمگیری در استان کرمان ایجاد خواهد کرد، ارائه داد.

گفتنی است، شرکت ملی مس در شش ماهه نخست سال ۹۹ و تحت مدیریت دکتر سعدمحمدی در همه بخش‌های تولیدی (سنگ سولفوری، کنسانتره مس، تولید مس آندی، تولید مس پالایش‌شده و تولید مس محتوی معدنی) موفق به ثبت رکوردهای ویژه شد و از برنامه پیش‌بینی شده سال جلو تر حرکت کرده است؛ به طوری که در تولید کنسانتره مس ۷ درصد، مس آندی ۱۶ درصد، کاتد  ۱۴ درصد و مس محتوی معدنی ۵ درصد رشد داشته است. همچنین میزان درآمدهای عملیاتی شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان نیمه ابتدایی امسال به ۱۶۱.۹ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش ۶۲ درصدی داشت. همچنین با احتساب انواع هزینه‌ها و مالیات میزان سود خالص شرکت مس در نیمه اول امسال به رقم ۱۰۲ هزار میلیارد ریال رسید که این میزان ۷۷.۵ درصد بیش از سود خالص این شرکت در نیمه اول سال قبل است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 155302
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا