چند نکته خاص برای تغییر دکوراسیون در روزهای کرونایی

جهان صنعت نیوز |  در روزهایی که شیوع ویروس کرونا قرنطینه خانگی در تعطیلات عید را اجتناب ناپذیر کرده است احتمالا تغییر دکوراسیون داخلی منزل با استفاده از کمی جابه جایی و اضافه کردن چند وسیله می تواند علاوه بر بهبود فضای داخلی و در نتیجه ایجاد آرامش روانی، سرگرمی مناسبی را در شرایط کسالت آور به ارمغان آورد  فرض کنید وظیفه چیدمان یک فضا مانند اتاق نشیمن بر عهده شما قرار گرفته است و شما می‌خواهید شروع به کار کنید. برای این منظور قواعد، قوانین و اصولی وجود دارد که اگر آنها را در نظر نگیرید، در نهایت به طرح مطلوبی نخواهید رسید و برای طراحی دچار سردرگمی خواهید شد. با این مطلب همراه شوید تا این قواعد و قوانین را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بهتر بشناسید.

 

۱. اتحاد و همبستگی

اتحاد و همبستگی متریال ها در طراحی داخلی بر یکپارچگی و هماهنگی آن‌ها تأکید دارد. تمام عناصر مورداستفاده در دکوراسیون داخلی مکمل یکدیگر هستند و بایستی هوشمندانه با یکدیگر ترکیب شوند.

۲. موازنه

اصل تعادل در نظم متریالها یکی از فاکتورهای مهم است که برای رسیدن به اصل تعادل دیداری بکار می‌رود. تعادل تنها زمانی حاصل می‌شود که وزن بصری متریالها و عناصر دیگر معماری داخلی به‌طور مساوی در فضا توزیع گردد.

۳. ریتم

اصل ضرب اساساً نشان‌دهنده یک حرکت متصل بین متریالهای مختلف دکوراسیون داخلی می‌باشد. این حرکت برای حفظ یک‌ضرب آهنگ بصری بین متریالهایی که وزن‌های دیداری متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند ایجاد می‌شود. این هماهنگی به‌خصوص می‌بایست در طراحی دکوراسیون منزل رعایت شود.

۴. تأکید

تأکید همان‌طور که از نامش پیداست، یک اصل اساسی است و به موضوع خاصی اشاره دارد. اصل تأکید بخش مرکزی معماری داخلی و طراحی داخلی به شمار می‌رود و سایر بخش‌ها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

۵. سایه‌روشن

کنتراست به تفاوت در درخشندگی یا رنگ اشیائی که احجام را از یکدیگر متمایز می‌سازد اشاره می‌کند. در طراحی دکوراسیون داخلی کنتراست را می‌توان با دو عنصر به نام‌های رنگ و جنس به دست آورد.

۶. رنگ و متریال

رنگ و متریال ویژگی اصلی دنیای ما است. رنگ همواره در فرآیند تکاملی انسان نقشی مهمی ایفا کرده و می‌نماید. هارمونی رنگ در طراحی داخلی و ترکیب آن در هر فضایی به اقتضای نوع کاربری و عملکرد آن متفاوت است و یک طراح داخلی باید بادانش کافی و خلاقیت هنری خود بهترین حالت ترکیب رنگ و متریال را برای هر فضایی بیافریند.

۷. مقیاس و تناسب

اصول مقیاس و تناسب، این اطمینان را حاصل می‌کنند که در یک فضا، اشیاء به‌گونه‌ای به نظر برسند که انگار به یکدیگر تعلق دارند. حجم‌ها و متریال‌های محیط داخلی با سه عنصر ابعاد، شکل و رنگ اشیا هماهنگ می‌گردند.

۸. جزئیات

جزئیات شبیه گیلاس بر روی بستنی هستند، ممکن است حجم بستنی بیشتر به نظر برسد اما بدون گیلاس کامل نیست. این مثال درباره طراحی دکوراسیون داخلی هم صدق می‌کند. مبلمان، لوازم دکوری و … جزئیاتی هستند که دکوراسیون منزل را کامل می‌کنند.

۹. هماهنگی معماری داخلی و دکوراسیون

طراح دکوراسیون می‌بایست اطلاعاتی درزمینهٔ معماری داخلی داشته باشد تا بتواند پلان، فرم و ساختارهای حجمی را با ایده دکوراسیون خود هماهنگ نماید. به‌عنوان‌مثال در طراحی دکوراسیون منزل قرارگیری پنجره و روشنایی، دیوارها و فرم‌ها نسبت به مبلمان، رنگ‌ها و … باید هوشمندانه و خلاقانه انجام شود تا هماهنگی لازم میان معماری داخلی و دکوراسیون ایجاد شود.

۱۰. خلاقیت و ذوق هنری

باید بدانیم که هنر و خلاقیت هنری ذاتی است. این بدان معناست که هنر و خلاقیت از درون جوشش می‌یابد و صرفاً آموزشی نیست؛ اما کسانی که این ویژگی را ندارند می‌توانند با کوشش و آموزش خلاقیت خود را پرورش دهند. معماری داخلی، طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی هم مانند دیگر هنرها نیاز به خلاقیت و ذوق هنری دارد و خلاقیت مهم‌ترین حسن یک طراح است.

چندین نکته اسان برای چیدمانی راحت و زیبا ؛

  • از ترکیب دو سبک در دکوراسیون داخلی منزل تان استفاده کنید، میتوانید سبک مدرن و کلاسیک را با هم ترکیب کنید که اتفاقا نتیجه آن بسیار خاص و منحصر به فرد خواهد شد.
  • بهترین کار برای بزرگنمایی خانه های کوچک، استفاده از آینه است. آینه های بزرگ و آینه قدی در دکوراسیون منزل باعث میشوند خانه تا حد زیادی بزرگتر دیده شود.از رنگ های جدید برای نقاشی دیوارها استفاده کنید،
  • دیوار ها را با توجه به رنگ دکوراسیون منزل تان نقاشی کنید و همیشه به رنگ سفید برای دیوار ها اکتفا نکنید.
  • یکی از قوانین طراحی دکوراسیون داخلی این است که پرده هایی تا رو زمین آمده اند بهتر هستند اگر پرده های کوتاه در دکوراسیون منزل تان استفاده میکنید، باید آنها را با پرده های بلند جایگزین کنید زیرا اینطوری دکوراسیون منزل تان زیباتر خواهد شد.
  • برای کابینت های آشپزخانه بهترین ایده این است که از ترکیب دو رنگ استفاده کنید مثلا کابینت های بالایی کرمی و کابینت های پایین قهوه ای باشند و یا کابینت ها به صورت یکی در میان کرم و قهوه ای باشند.
  • طبیعت را به خانه بیاورید، یکی از جالب ترین راه های تزیین دکوراسیون منزل این است که از گیاهان زیبا و سنگ های لب رودخانه استفاده کنید و طبیعت را راهی منزل تان کنید.
  • بهترین وسایلی که میتوانید ازآن ها برای روی شومینه استفاده کنید قاب عکس ها هستند، این نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی است و باعث میشود منزل مدرن و منحصر به فردی داشته باشید.

آموزش رایگانپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 95558
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا