دپارتمان ملی کشاورزی و گلخانه‌ای در جنوب کرمان ایجاد می‌شود

جهان صنعت نیوز: علی اوسط‌هاشمی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با کارکنان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای جنوب کرمان با اشاره به اینکه با مشارکت همه مسئولان سند مهارت جنوب کرمان تدوین شود ، افزود: این سند یک بسته عدالت و نگاه‌ توسعه‌ای در جنوب کرمان است.

وی با اشاره به اهمیت مهارت در طول تاریخ افزود: ایرانیان در یکهزار سال قبل در خلق آثار، اندیشه‌ها و مهارت پیشتاز بوده‌اند و در عصری که از ضعیف‌ترین امکانات استفاده می‌کردند از حوزه اداره زندگی خود به نحو مطلوب برآمده‌اند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بسیاری از ابزار، اشیا و کالا در موزه‌ها محصول مهارت، هنر و خلاقیت ایرانی می باشد،  گفت: چگونه است امروز با این تمدن و سوابق و آثار و با نام و نشان بزرگان که مرجعی برای جهانیان بوده سخن از بیکاری و عدم کاربردی بودن آموزش‌ها را به میان می‌آوریم.

اوسط‌هاشمی با اشاره اینکه جوانان امروز تنها نمی توانند با تکیه بر مدرک دانشگاهی از عهده معیشت حداقلی خود برآیند تصریح کرد: توانمندی انسان به مهارت، خلاقیت، استعداد و به صلاحیت حرفه‌ای او است.

وی با تاکید بر اینکه اشتباه و  خطا است اگر تصور کنیم همه صلاحیت‌ها، ارزش‌ها و دانایی‌ها در مسیر دانشگاه قابل جست و جو است گفت: کثرت حاصل از مهارت از زندگی در خانه شروع و تا کسب شرکت در بازارهای خارجی ادامه دارد.

اوسط‌هاشمی با بیان اینکه ارزش آدمی را در پست، مقام و مدرک خلاصه نکنیم تصریح کرد: مهارت جوشکاری در مسیر گازرسانی کشور بسیار اقتصادی است‌ و این مهارت ماندگار و به معیشت پایدار ختم می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه کشور با بیان اینکه والدین آرمان‌ها را محدود به دانشگاه‌ها نکنند گفت: امروز از دکترای بیکار سخن می گویم اما دکتری که دکتر باشد باید کارآفرینی برای وی مرجعیت داشته باشد.

اوسط هاشمی تصریح کرد: دامنه مطالبات افراد در حوزه کار به حوزه حکومت ختم‌شده در حالی که کلید اشتغال مهارت است که باید این دیدگاه در مطالبات تغییر یابد.

وی با بیان اینکه باید مرکز هدایت مهارت‌آموزی در کرمان ایجاد شود تا متناسب با رشته تحصیلی مهارت‌آموزان آموزش‌های خود را ارائه دهد ، گفت: اشتغال و وام بی‌مهارت کار نیست فقط نقدینگی و تورم است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: دستور ارزش‌گذاری بر روی گواهینامه‌های فنی‌و حرفه‌ای از رییس جمهوری گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که موجی از مهارت را در کشور ایجاد کنیم گفت: کارگروه شورای مهارت با نگاه تخصصی در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد که نخستین نشست آن در استان کرمان برگزار شد.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه به دپارتمان مهارت نفت و گاز اوپک می اندیشیم گفت: ما به سرمایه‌های ملی خود نگاه تخریبی داریم و تا زمانی به این نوع نگاه را داشته باشیم توسعه را تجربه نخواهیم کرد.

 رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور امروز (پنجشنبه) در سفر به جنوب کرمان به همراه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان از کارگاه‌های تعمیر خودرو، لوله‌کشی گاز، گشت گلخانه‌ای و کسب و کارهای خرد مرکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای جیرفت بازدید کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 70123
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا