دولت هیچ رغبتی به تامین کالابرگ الکترونیکی ندارد

جهان صنعت نیوز| غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادیعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار به تامین کالاهای اساسی، گفت: در جلسه غیر علنی که اخیرا در مجلس برگزار شد، نمایندگان به عدم تاثیر اختصاص ارز بر قیمت کالاهای اساسی اعتراض داشتند، در هرصورت از آنجایی که در قانون بودجه این مورد تعیین تکلیف شده بود نمایندگان خواهان اجرای قانون شدند.

نظارتی بر توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نمایندگان با این روش که کالاها در فروشگاه های زنجیره ای و غیر زنجیره ای توزیع شود مخالفند چرا که هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد و شبکه و زنجیره توزیع در همه جا برقرار نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه سال ۹۸، بیان داشت: قانون بودجه تکلیف را مشخص و دولت را به سمت ایجاد کالابرگ الکترونیکی هدایت کرده است و اکنون دولت باید قانون را عملیاتی کند تا بتوان براساس آن نسبت به توزیع کالاهای اساسی اقدام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور از بررسی روش های دیگر برای توزیع کالاهای اساسی خبر داده است، تاکید کرد: قانون تعیین تکلیف کرده بنابراین نباید کار یا اتفاقی دیگر در مسیر توزیع کالاهای اساسی رخ دهد و دولت دست به سعی و خطا بزند، انتظار می رود دولت خارج از قانون عمل نکند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلس خواهان اجرای دقیق قانون از سوی دولت هستند، اظهار داشت: تهیه کالا برگ الکترونیکی کار سختی نیست و انتظار می رود دولت هر چه سریع تر به قانون عمل کند.

اثر کاهش درآمد نفتی بر  تامین کالاهای اساسی

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بانک مرکزی زیر ساخت های کالابرگ الکترونیکی را آماده کرده است، بیان داشت: به نظر می رسد دولت رغبتی به این کار ندارد یا موانع دیگری بر سر راه دارد که بیان نمی کند.

وی افزود: از آنجایی که حدود دو سوم درآمد نفتی به موضوع تامین ارز کالاهای اساسی اختصاص یافته است این امکان وجود دارد که کاهش درآمد نفتی بر تامین کالاهای اساسی اثر گذاشته است اما دولت هنوز دراین باره گزارش دقیقی نداده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت مدام از انجام کارهایی می گوید که تاکنون درباره آن گزارشی به مجلس و نمایندگان نداده که این امر مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته، از آنجایی که قانون تکلیف را مشخص کرده کار دیگری مورد نیاز نیست.

عمومی
شناسه : 17811
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا