دولت مکلف به تامین مسکن برای دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه است

به گزارش جهان صنعت نیوز: اسماعیل حسین زهی با اشاره به بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس، بیان کرد: یکی از معضلاتی که ما در بازار مسکن با آن مواجه هستیم این است که دولت برنامه صحیحی در طول سالیان گذشته برای ساخت و تولید مسکن نداشت و این امر منجر شد تا تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن به هم بریزد.


وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی دولت مکلف است مسکن با قیمت مناسب برای دهک های متوسط و ضعیف جامعه تهیه کند، اما متاسفانه در این مدت آنطور که باید و شاید به این حوزه توجه نشده بود.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: مجلس از روزهای آغازین خود بحث مسکن را در کمیسیون عمران دنبال کرد و طرح جهش تولید و تامین مسکن با حضور نمایندگان دولت ساعت ها به بحث گذاشته شد. در نهایت پس از تصویب کلیات این طرح این روزها مجلس در حال بررسی جزئیات این طرح است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: در این طرح با در نظر گرفتن زمین ارزان قیمت، مصالح ساختمانی و تسهیلات مناسب دولت موظف شده سالانه یک میلیون واحد مسکن در ظرف چهار سال آینده تولید و به بازار عرضه کند. اجرایی شدن این طرح می تواند تعادل را بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن برقرار کند.

حسین زهی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بر اساس این طرح شورای عالی مسکن به منظور برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در حوزه مسکن تشکیل خواهد شد. ان شاءالله این طرح هفته جاری در مجلس نهایی شده و با اجرایی شدن آن شاهد بازگشت تعادل به قیمت مسکن و کمک به تامین مسکن برای اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه خواهیم بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 171569
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا