دولت در تشدید مشکلات اقتصادی نقش دارد

جهان صنعت نیوز:  محمدحسین فرهنگی درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت در گفت‌وگو با جهان صنعت نیوز گفت: وضعیت امروز اقتصاد کشور حاصل عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت است و البته عوامل خارجی هم بی‌تاثیر نبودند.


وی افزود: دولت می‌توانست برای جلوگیری از شرایط امروز اقتصادی دست به اصلاحات اقتصادی بزند. توصیه همه کارشناسان این بود که پیش از ایجاد رکود تورمی اصلاحات اقتصادی انجام شود. تا زمانی که اصلاحات اقتصادی انجام نشود آثار رکود تورمی به صورت عمیق همه اقتصاد را در برمی‌گیرد.

فرهنگی با بیان اینکه امروز مساله اصلی مردم معیشت است،تصریح کرد: براساس قانون بودجه، مقرر شده تا برای جبران افزایش قیمت ارز، کالاهای اساسی را به مردم برسانند، اما این کار هم انجام نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی افزود: ۷ ماه از سال گذشته و این بخش از قانون تعطیل است. بهانه‌های مختلفی برای عدم انجام این کار مطرح می‌شود، در حالی که ما اطلاع داریم کالاها در اختیار ادارات صنعت استان‌ها قرار گرفته است و به نحو بسیار نامناسب، ناعادلانه و بی‌ضابطه توزیع می‌شود، در حالی‌که با کارت‌های الکترونیکی که مردم در اختیار دارند و هماهنگی با اتحادیه‌ها به راحتی می‌توان این کالاها را توزیع کرد. لذا دولت هم در تشدید شرایط نقش داشته و این امر قابل انکار نیست.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 44674
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا