دولت برنامه مشخصی برای رونق در بخش مسکن ندارد

جهان صنعت نیوز| مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با بروکراسی اداری درست بتوانیم زمینه تولید مسکن را فراهم کنیم، گفت: دولت باید با بروکراسی صحیح بتواند زمینه ساخت و ساز مسکن برای سازندگان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت باید برنامه‌های اجرایی خود را هر چه سریع‌تر اعلام کند، گفت: سال گذشته وزیر راه و شهرسازی طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را اعلام کرد، اما هنوز طی چند ماه گذشته هیچ برنامه عملیاتی مشخصی دیده نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است.

کیان‌پور اظهار کرد: باید طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با برنامه‌ریزی‌های دقیق به مرحله اجرایی برسد و با مکان یابی‌های دقیق متقاضیان مسکن بتوانند از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید مشوق‌های لازم برای مسکن مردم و همچنین ارائه مسکن ارزان قیمت از سوی دولت داده شود، زیرا که با عرضه این طرح‌ها مردم می‌توانند انگیزه‌های لازم را برای خرید مسکن پیدا کنند.

وی گفت: دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور بسازد تا نیاز متقاضیان مسکن را برآورده کند، بنابراین برای اجرای این طرح باید از بخش خصوصی استفاده شود.

کیان‌پور تصریح کرد: قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن که در سال ۸۷ تصویب شده بود، هنوز بعد از گذشت چندین سال به مرحله اجرایی نرسیده و وزارت راه و شهرسازی باید به صورت جدی‌تر این طرح را دنبال کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای قانون حمایت از عرضه و تقاضا و همچنین ساخت واحد‌های مسکونی ارزان قیمت نقش بسیار مؤثری در کنترل بازار مسکن خواهد داشت و در صورتی که جهشی در قیمت مسکن ایجاد شود با اجرایی کردن این طرح‌ها می‌توانیم این بازار را کنترل کنیم.

وی افزود: دولت باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای بازار اجاره که از ماه دیگر شروع می‌شود انجام دهد تا ما شاهد تکرار اتفاقات سال گذشته در بازار اجاره نباشیم.

کیان‌پور با بیان اینکه بازار مسکن با سایر بازار‌های موازی در ارتباط است، گفت: بازار مسکن در سایه بازار‌های دیگر حرکت می‌کند و در صورتی که بازار‌های موازی مانند بورس، طلا، سکه و ارز افزایش قیمت پیدا کنند به طور قطع بازار مسکن هم شاهد تحولات قیمتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقدینگی در اقتصاد کشور رسوب کرده و هر چقدر این بازار آرام‌تر باشد ما شاهد ثبات قیمتی در بازار مسکن خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که شرایط ثبات در اقتصاد کشور ادامه پیدا کند بازار مسکن هم دچار افزایش قیمت نخواهد شد، بنابراین باید تلاش کنیم که اقتصاد کشور را همچنان با ثبات و آرامش ادامه دهیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 13968
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا