دلیل گرانی نان مشخص شد کمیسیون‌تنظیم

جهان صنعت نیوز: رسول جهانگیری به رغم افزایش چند صد درصدی نرخ مواد اولیه تولید و تهیه نان، کمیسیون تنظیم بازار کشور در چند سال اخیر تصمیمی برای افزایش نرخ نان نگرفته بود، اظهار کرد: اخیرا بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار کشور این اتفاق افتاد.


وی با بیان اینکه نرخ نان به صورت قانونی افزایش پیدا کرده است، افزود: افزایش نرخ نان توسط نانوایان مورد تایید کمیسیون تنظیم بازار کشور است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: بررسی‌ها و کارشناسی‌های دقیق کمیسیون‌تنظیم بازار و انجمن آرد و نان کشور منجر به تصمیم برای افزایش نرخ نان در سراسر کشور شد و تعیین میزان افزایش نرخ نان در هر استانی به کمیسیون تنظیم بازار همان استان سپرده شد.

جهانگیری ادامه داد: بر اساس دستور کمیسیون‌تنظیم بازار کشور، کمیسیون‌تنظیم بازار اصفهان نیز درباره تعیین میزان افزایش نرخ نان در اصفهان تشکیل جلسه داد و پس از ارائه نظرات تخصصی توسط کارشناسان و اتحادیه‌های مربوطه متوجه شدیم که اگر بخواهیم نرخ به‌دست آمده را به صورت سراسری اعلام کنیم، با اعتراض مردم مواجه خواهیم شد و این نرخ برای مردم سرسام آور است؛ از این رو با در نظر گرفتن حداقل قیمت‌ها و اعلام آنها به نانوایان بازار را در وضعیت متعادلی قرار دادیم.

وی اضافه کرد: میزان افزایش نرخ نان در انواع مختلف از ۱۴، ۵ درصد تا ۴۰ درصد متغیر است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 53911
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا