دفاتر پیشخوان حق معرفی کارگزاری به متقاضیان کد بورسی را ندارند

به گزارش جهان صنعت نیوز: «حسین فهیمی» با بیان اینکه راهنمایی مراجعه‌کنندگان به کارگزاری خاص، تخلف آشکار و نوعی  رفتار تبعیض‌آمیز است، افزود: برخی گزارش‌ها از تخلفات صورت گرفته دریافت شده است، اگر گزارش‌های دریافتی تایید شود، دسترسی دفاتر متخلف را به خدمات سجام قطع و آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.


وی تاکید کرد: دفاتر پیشخوان حق ندارند مراجعه‌کنندگان برای احراز هویت را به کارگزاری خاصی هدایت کنند؛ چرا که این کار هم جنبه مجرمانه دارد و هم  مغایر با اصول رقابت است.

فهیمی افزود: دفاتر پیشخوان، فقط کار احراز هویت را انجام می‌دهند و مشتری از بین ۱۰۸ کارگزاری معرفی شده، بر اساس سلیقه و تصمیم خود حق انتخاب دارد  و همه این کارگزاری‌ها هم خدمات یکسان انجام می‌دهند.

مدیرعامل سمات همچنین با اشاره به تخلف برخی دفاتر درخصوص مبلغ دریافتی برای احراز هویت از طریق سامانه سجام گفت: بنابر اطلاعات رسیده و گزارش‌های مردمی، برخی از دفاتر پیشخوان دولت، هنگام ثبت‌نام حضوری مشتریان دریافت کد بورسی و احراز هویت برای سامانه سجام، به دریافت مبالغی تا چند برابر میزان تعیین شده اقدام کرده‌اند.

فهیمی تصریح کرد: هزینه ثبت‌نام آنلاین و الکترونیکی در سامانه سجام ۱۰ هزار تومان است که از طریق درگاه پرداخت سامانه قابل واریز است و دفاتر پیشخوان برای انجام خدمات احراز هویت مشتریان صرفا مجاز به دریافت ۵ هزار تومان برای شخص اصیل و ۱۰ هزار تومان برای نماینده قانونی هستند که به‌عنوان کارمزد دفاتر در نظر گرفته شده است.

مشتریانی که با چنین مواردی در مراجعه به دفاتر پیشخوان روبه‌رو شده‌اند می‌توانند مراتب این تخلف را به مرکز پاسخگویی کانون کشوری دفاتر پیشخوان به شماره ۰۲۱۶۱۹۱۲۲۲۲ یا شماره ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات اطلاع دهند. همچنین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار آماده دریافت گزارش مربوط به این تخلفات از طریق نشانی ایمیل [email protected] است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 102346
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا