دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی مبارزه با پولشویی

به گزارش جهان صنعت نیوز: از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، مرکز اطلاعات مالی به عنوان نهاد متولی مبارزه با پولشویی در حوزه‌های داده‌کاوی، کشف جرم، کشف تقلب و هوشمندسازی مبارزه با پولشویی از افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه که دارای تجربه، ایده و یا محصول قابل‌ارائه هستند دعوت به همکاری ‌می‌کند.


در اطلاعیه مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، از علاقه‌مندان دعوت ‌شده است، پیشنهادهای خود را حداکثر تا ابتدای خردادماه ۱۴۰۰ به آدرس ایمیل [email protected] ارسال کنند.

 واژه پولشویی برای توصیف فرآیندی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن پول غیرقانونی که حاصل فعالیت‌های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذی، کلاهبرداری و … است، در چرخه‌ای از فعالیت‌ها و معاملات مالی و با گذر از مراحلی، تبدیل شده و به عنوان پولی قانونی، موجه و مشروع جلوه داده می‌شود.

پولشویی دارای آثار و تبعات منفی فراوانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی همانند گسترش فساد و ارتشا در سطح جامعه، تضعیف بخش خصوصی، ‌ کاهش اعتماد به بازارهای مالی، کاهش درآمد دولت، تقویت منابع و شبکه مالی مجرمین است.

تبعات منفی این پدیده شوم موجب شده است تا کشورها همگام با مراجع بین المللی در صدد مبارزه با آن برآیند و با تصویب قوانین و مقررات لازم و اجرایی کردن آن‌ها، از وقوع این جرم در موسسات مالی پیشگیری کرده و یا در صورت وقوع، متخلفان را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 187437
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا