دستور رئیسی برای واکسیناسیون کارگران بخشهای تولیدی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حمید نجف با ابراز تاسف از آمار بالای جانباختگان کرونا اظهار کرد: با وجود تلفات شدید ناشی از کرونا در کشور متاسفانه کرونا به یک عادت معمول در میان مردم تبدیل شده و هیچ برنامه‌ای که با آن به طور جدی مقابله شود، شاهد نیستیم لذا با توجه به افزایش آمار جانباختگان که به مرز  ۶۰۰ نفر رسیده و پیش بینی می شود فراتر از این رقم برود، پیشنهاد می شود برای آنکه هشداری به جامعه باشد هفته آینده یک هفته عزای عمومی اعلام شود.


به گفته وی،  جانباختن ۵۸۸ نفر در اثر کرونا یعنی  ۵۸۸ خانواده ای که ممکن است سرپرست خانواده را از دست داده باشند و اگر عزای عمومی اعلام شود مردم به عمق فاجعه پی برده و نسبت به این مسأله واکنش جدی تری به خود می گیرند.

این کارشناس حوزه کار در ادامه درباره واکسیناسیون گروه‌های مختلف و لزوم تسریع تزریق واکسن به کارگران اظهار کرد: در چند ماه گذشته افراد و گروههای متعددی سهمیه واکسن خود را گرفتند ولی از تخصیص سهمیه برای کارگران که در خط مقدم جبهه کار و تولید هستند و چرخ اصلی اقتصاد را می چرخانند خبری نیست. اگر اعلام شود که نیروهای کار به شکل دورکار به فعالیت خود ادامه دهند دورکاری   عمدتا نصیب نیروهای دولتی و برخی شرکتهای خصوصی می شود در حالی که کارگرانی که در کارخانه ها مشغول کار هستند هم جزو هموطنان ما هستند.

به گفته نجف، اکثر کارگران در تصمیماتی که برای نیروهای کار اعم از دورکاری یا حضور ۵۰ درصدی  گرفته می شود جایی ندارند و تعطیلی یا گرفتن مرخصی یا دورکاری شامل حالشان نمی شود.

وی کارگران بخشهای تولیدی را در اولویت تزریق واکسن دانست و ادامه داد: در حال حاضر کارگرانی هستند که به صورت سه شیفت یا شبانه روزی مشغول فعالیت هستند تا چرخ صنعت کشور را بچرخانند و تولید متوقف نشود، وقتی نمی توانیم تسهیلاتی برایشان درنظر بگیریم و تعطیلی و دورکاری شامل حالشان نمی شود، حداقل آنها را که در چنین شرایط سخت اقتصادی و با وجود بیماری منحوس کرونا به کار و تولید می پردازند در برنامه تزریق واکسن قرار بدهیم.

این کارشناس حوزه کار گفت: بسیاری از سازمانها، تشکلها و انجمنها برای واکسیناسیون اعضای خود به صورت درون سازمانی نامه نگاری کرده اند به عنوان مثال شرکت مترو با توجه به شرایط کاری خود با وزارت بهداشت مکاتبه کرده است تا اعضا و نیروهای خود را واکسینه کند ولی متاسفانه کارگران مظلوم ترین قشری هستند که تریبونی ندارند که از آنها دفاع کند در حالی که آقای رئیسی با یک دستور می تواند این کارگران را در اولویت واکسیناسیون قرار بدهد.

به گفته نجف، وزرات کار یا وزارت بهداشت با صدور بخشنامه به کارخانه داران دولتی یا خصوصی می توانند از آنها بخواهند کارگران خود را برای تزریق واکسن معرفی کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 208801
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا