دستورالعمل جدید شهرک‌سازی ابلاغ شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: خرداد ماه امسال بود که رئیس جمهوری به دستگاه های اجرایی و نهادهای وابسته به دولت دستور داد اراضی دولتی واقع شده در محدوده و حریم شهرها را به منظور اجرای ماده ۶ قانون ساماندهی زمین و مسکن، برای بهره برداری در طرح اقدام ملی مسکن، به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.


هدف دولت تسریع ساخت و سازها در طرح ملی مسکن است و در همبن راستا پیشنهاد ترویج شهرک سازی را همزمان با اجرای این طرح در دستور کار قرار داد.

زهره داودپور عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید امروز (یکشنبه)،  از ابلاغ دستورالعمل جدید ترویج شهرک‌سازی در کشور به تمامی ادارات کل راه و شهرسازی و شرکت های تابعه شهرهای جدید در کشور خبر داد.

داوودپور با تأکید براینکه ایجاد شهرک به عنوان یکی از روش های مؤثر تأمین مسکن در شکل موقت و دائم در کشورها محسوب می شود، گفت: شهرک ها و شهرهای جدید هر دو به عنوان بازوهای سیاستی دولت ها می توانند نقشی مهم در ایفای رسالت ساماندهی نظام اسکان، تعادل بخشی به پهنه سرزمین و همگرایی با رویکردهای توسعه ای داشته باشد.

آیین‌نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از حریم مصوب سال ۱۳۵۵، برای اولین بار تعریف مشخصی از شهرک به دست داد و متعاقب آن در سال ۱۳۵۶ اولین دستورالعمل شهرک‌سازی تحت عنوان «دستورالعمل صدور پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری از شهرک در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها» در کشور به تصویب رسید. این دستورالعمل در سال ۱۳۸۶ مورد بازنگری قرار گرفت و نسخه اخیر، اصلاحی است که بر دستورالعمل سال ۱۳۸۶ صورت گرفته است

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 119512
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا