دستفروشی با فرار مالیاتی گره خورده

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از برنا:  این روزها دستفروشان در خیابان های شهر جولان می دهند و تنها مدیریت شهری در روزهای پایانی سال به فکر ساماندهی آن ها است. این در حالی است که نان بسیاری از این افراد که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند در آن روزها آجر می شود. در این خصوص محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه باید دستفروشان ساماندهی شوند، ساماندهی آن ها را در روزهای پایانی سال صحیح ندانست.

او در رابطه با ساماندهی دستفروشان گفت: از ابتدا پیگیر ساماندهی دستفروشان بوده‌ایم. طبیعتا شب عید ماجرا به عنوان مشکل شهری بروز پیدا می کند و بر اساس نظرات قبلی و وظایف شهرداری کاملا مصر هستیم شهرداری در این رابطه به وظایف قانونی خود عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ساماندهی دستفروشان تنها به شب عید اختصاص ندارد.

حق شناس بیان کرد: طبیعتا اینکه در پیاده رو ها و معابر شهری دستفروشان حضور داشته باشند اتفاق خوبی برای شهر نیست ضمن اینکه تصور می‌کنم مسئولین مقداری مراعات مسائل اقتصادی روز و مشکلات دستفروشان را می کنند در حالی که تنها از این منظر نباید به مسئله نگاه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شاهد ارتباطات مشخصی میان دستفروشان و مغازه های اطراف هستیم و شاهد فرار مالیاتی و مواردی از این دست هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: این مسئله پیچیده است و شهرداری باید رعایت قانون را داشته باشد.

اخبار برگزیده
شناسه : 79116
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا